رویترز گزارش داد، کسری تجاری آمریکا در ماه مه به خاطر کاهش صادرات این کشور به بالاترین حد از سال ۲۰۰۹، افزایش یافت. به این ترتیب انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با بیشترین سرعت از زمان رکود بزرگ، کوچک شده باشد.

 وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور ۹.۷ درصد افزایش یافته و به ۵۴.۶ میلیارد دلار رسیده است. اقتصاددان هایی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده، پیش بینی کرده بودند کسری تجاری آمریکا در ماه مه تا ۵۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

 صادرات آمریکا ۴.۴ درصد پایین آمده و به ۱۴۴.۵ میلیارد دلار رسیده که پایین ترین رقم از نوامبر ۲۰۰۹ است. صادرات کالا ۵.۸ درصد کاهش یافته و به ۹۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم هم پایین ترین حد از ماه اوت ۲۰۰۹ گزارش شده است.

 محدودیت های سفر بر صادرات خدمات تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن تا ۵۴.۵ میلیارد دلار شده است یعنی پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۱۱.

 واردات آمریکا ۰.۹ درصد کاهش یافته و به ۱۹۹.۱ رسیده است یعنی کمترین رقم از جولای ۲۰۱۰. واردات کالا ۰.۸ درصد پایین آمده و ۱۶۶ میلیارد دلار ثبت شده که پایین ترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۰ است.

 کاهش واردات باعث شده کسب و کارها موجودی خود را پایین بیاورند که در نهایت منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی می شود.

 فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۳۶.۸ درصد کاهش یابد. اقتصاد آمریکا ۵ درصد در سه ماهه اول کوچک شد که  شدیدترین رکود در این کشور از زمان بحران ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.