روزنامه سبق گزارش داد، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در نشستی مجازی از طریق ویدیو کنفرانس با هیاتی از اتحادیه بین المجالس به ریاست سلمی جان، رئیس کمیسیون خاورمیانه در این اتحادیه و عضو مجلس سنای کانادا مدعی دخالت ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی شد.

مشعل بن فهم السلمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این گفت وگو موضع پارلمان عربی در رابطه با تحولات سرزمین های اشغالی، یمن، لیبی، سوریه، عراق و آنچه که "دخالت ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی" خواند را به اتحادیه بین المجالس اعلام کرده است.

رئیس پارلمان عربی همچنین گفت که اتحادیه بین المجالس را از تصمیمات جلسه روز چهارشنبه گذشته پارلمان عربی مطلع کرده و از آن اتحادیه خواسته است که مسئولیت تحقق صلح و امنیت در منطقه را برعهده بگیرند و کشورهای خارجی و منطقه ای را ملزم کند تا به قوانین بین المللی، قطعنامه های شورای امنیت و حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارند و در امور داخلی این کشورها دخالت نکنند.

مشعل بن فهم السلمی همچنین اعلام کرد که اتحادیه بین المجالس را از موافقت پارلمان عربی با ایجاد "راهبرد یکپارچه عربی" برای تعامل با ایران و ترکیه مطلع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.