معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در این خصوص کمیته اقتصادی موظف است به اندازه مورد نیاز این کالای بهداشتی را تهیه و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

او با بیان اینکه هم اکنون عدم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و صنوف با شدت بیشتری دیده می‌شود، افزود: در حال حاضر که شرایط برای مردم عادی شده و حساسیت‌ها کاهش پیدا کرده، نظارت‌ها باید افزایش پیدا کند.

معتمدیان بیان کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از مهمترین چالش‌های امروز بوده و هر مکانی که تجمعی صورت گیرد می‌تواند کانونی برای آلودگی باشد.

استاندار خراسان جنوبی به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: براساس ابلاغ وزارت کشور، استانداران می‌توانند در شهرستان‌های قرمز محدودیت‌های بیشتری اعمال کنند.

او گفت: سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۹۰ وزارت بهداشت هم در جهت نظارت و پاسخگو بودن به شکایات مردمی در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف باید در حالت آماده باشند و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

معتمدیان بیان کرد: اطلاع رسانی با سامانه‌های اعلام شده درخصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و سایر اماکن تجمعی باید توسط کمیته اطلاع رسانی و صدا و سیما و فرمانداران انجام شود.

دبیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز با بیان اینکه شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت:فعالیت صنوف براساس رنگ بندی شهرستان‌ها اعمال می‌شود و با تغییر رنگ بندی امکان اعمال محدودیت برای برخی از اصناف وجود دارد.

دهقانی در خصوص فعالیت تالار‌های عروسی افزود: فعالیت این صنف فقط در شهرستان‌های سفید و زرد با ۵۰ درصد ظرفیت امکان پذیر است و در بقیه رنگ بندی‌ها اجازه فعالیت ندارند.

او تصریح کرد: در صورت برگزاری مراسم در این مناطق تالار پلمب خواهد شد و وظیفه‌ی نظارت بر این امر هم برعهده فرمانداران هر شهرستان گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد آمار بیماران تنفسی در استان افزایش چشم گیری داشته است، افزود: بیش از ۱۹۰ بیمار با علائم تنفسی و ۶۷ بیمار کرونا مثبت نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.