به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، نهاد نخست وزیری ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی جوزپه کونته با فائز السراج همتای لیبیایی‌اش در رُم خبر داد.

براساس این بیانیه، دو طرف با رد راه‌حل نظامی در لیبی٬ بر تعهد مشترک خود برای اجرای روند سیاسی در این کشور تأکید کردند.

ایتالیا از دولت وفاق لیبی خواست طبق قطعنامه‌های شورای امنیت ثبات در لیبی را محقق کند.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا اظهار کرد، به فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی لزوم تلاش همه‌ طرف‌های لیبیایی از طریق روند سیاسی برای تحقق ثبات را گوشزد کرده و گفته این گروه‌ها باید طبق قطعنامه‌های شورای امنیت و خروجی‌های مذاکرات برلین عمل کنند.

از طرف دیگر، دفتر مطبوعاتی نهاد نخست وزیری لیبی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دو رهبر بر این موضوع تاکید کردند که راه حل بحران لیبی نظامی نبوده بلکه یک فرایند سیاسی مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و کنفرانس برلین است.

بیانیه مذکور افزوده است: کمیته‌ای بین دو کشور برای نظارت بر فعالیت شرکت‌های ایتالیایی در لیبی و ادامه حمایت ایتالیا از امحای مین در این کشور تشکیل شده است.

فائز السراج همچنین با نماینده سازمان ملل به بررسی پایان دادن به تعطیلی تاسیسات نفتی و ازسرگیری تولید نفت در این کشور پرداخت.

این دیدار السراج با استفانی ویلیامز، جانشین نماینده سازمان ملل در لیبی در رم انجام گرفت.

لوئیجی دی مایو٬ وزیر امور خارجه ایتالیا اخیرا به طرابلس سفر و با فائز السراج و فتحی باشاغا وزیر کشور لیبی٬ دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.