«انعکاس»، عنوان برنامه تاریخ شفاهی جماران است که توسط فرهنگ‌سرای امام(ره) با حضور اهالی جماران و محافظان و نزدیکان امام، اشخاص غیرسیاسی و همسایگان امام (ره) ضبط و در قالب فیلم نیمه بلند و گزارش‌های کوتاه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

با توجه به اهمیت تاریخ شفاهی در محلات، این برنامه با هدف توسعه اخلاق شهروندی و تبیین سبک زندگی امام (ره) و نیز به منظور جمع‌آوری تاریخ و خاطرات بی‌پرده و بی‌حاشیه اهالی جماران از همسایگی با امام راحل با رویکرد تبیین زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت امام(ره) در بین شهروندان تولید و به صورت گزارش ویدئویی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

«انعکاس» در پلاتویی در فرهنگ‌سرای امام(ره) با حضور اهالی جماران تصویربرداری و تدوین می‌شود و به صورت فیلم بلند مستند، ویژه‌نامه مکتوب و کلیپ‌های کوتاه در فضای مجازی منتشر و به صورت یک بانک اطلاعاتی در آرشیو فرهنگ‌سرا نگهداری می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی جمارانی، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، عباس عرفاتی، سیدمحمد هاشمی، آیت‌الله یاقوتی، ابراهیم ایمانی، و شعبان رفائی از جمله افرادی هستند که در انعکاس حضور داشتند.

این جلسه از برنامه «انعکاس» به حمیدرضا نقاشیان سر تیم حفاظت حضرت امام خمینی(ره) و مأمور جمع‌آوری گروه فرقان اختصاص دارد و مصادف با سالگرد فاجعه هفتم تیر ضبط خواهد شد.

اولین محصول تولیدی این برنامه به مناسبت سالروز رحلت امام(ره) انتشار آن آغاز ‌شد و در ماه‌های آینده تا ایام دهه فجر ادامه خواهد داشت. 

برای مشاهده برنامه «انعکاس» و سایر برنامه‌های فرهنگ‌سرای امام(ره) به مناسبت سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌توانید به صفحه این فرهنگ‌سرا در اینستاگرام مراجعه کنید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.