یک روزنامه دولتی کره شمالی در گزارشی اقدام هفته گذشته پیونگ یانگ در منفجر کردن دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره در مرز دو کشور را تازه یک شروع خوانده و نوشته است که اقدامات متقابل بیشتری نیز علیه کره جنوبی در راه است که بسیار بیشتر از حد تصور است.  کره شمالی که به اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود روز سه شنبه گذشته دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد. 

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پیشتر گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کشورش به توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد. 

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب کمونیست کره شمالی با اشاره به تخریب این دفتر نوشت: این فقط یک شروع بود. صدای انفجار عدالت که ادامه خواهد داشت می‌تواند بسیار فراتر از تصور باشد. صبر و تحمل ارتش ما به سر آمده است و آنها تاکید کرده‌اند که اقدامات نظامی که بسیار جدی است در حال طراحی و کار بر روی جزئیات است.

روزنامه دولتی کره شمالی در ادامه افزود: مردم کره شمالی آماده هستند که اقدامات متقابل در ارسال بالونهای تبلیغاتی را به کشوری که «زباله دان انسانی» است انجام دهند.

خبرگزاری یونهاپ همچنین روز جمعه گزارش داد که نظامیان کره شمالی در پستهای گارد مرزی در منطقه غیرنظامی شده که پیش از این خالی بود دیده شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.