به گزارش رویترز، نیوزیلند روز سه شنبه از وضعیت عاری از کروناویروس خارج شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که دو زنی که قبلا با دلسوزی مقامها اجازه ترک زودهنگام قرنطینه را پیدا کرده بودند تست ابتلایشان به کروناویروس مثبت از آب در آمد.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اظهار کرد، دیگبی وب، جانشین رئیس نیروهای دفاعی این کشور را مامور به نظارت بر تمامی تاسیسات قرنطینه و مدیریت جداسازی بیماران مبتلا به کروناویروس از جمله ناظر بر فرآیند خروج افراد از این تاسیسات می کند.

آردرن خاطر نشان کرد، این مقام ارشد نظامی می‌تواند برای اداره تاسیسات قرنطینه از لجستیک نظامی، دانش کارشناسی عملیاتی خود و در صورت لزوم از پرسنل نظامی استفاده کند.

آردرن تاکید کرد، یک روند تحقیق و بررسی انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود تمامی تدابیر در نظر گرفته شده رعایت می‌شوند و هرگونه تغییر ضروری برای تقویت تاسیسات مرزی اعمال شود.

وی در یک کنفرانس خبری در پارلمان گفت: من نمیتوانم اجازه دهم دستاوردهایی که همه ما رقم زده‌ایم به سبب عدم پیروی از فرآیندها به هدر بروند.

دو زن مذکور بعد از آنکه از انگلیس در تاریخ هفتم ژوئن به نیوزیلند آمدند به قرنطینه اجباری رفتند اما مجوز ویژه‌ای برای ترک زودهنگام قرنطینه به منظور ملاقات با والدین در حال مرگشان دریافت کردند در حالی که یکی از آنها علایمی نیز داشت که آن را مربوط به یک مشکل قبلی میدانست.

آردرن تاکید کرد، این شخص آلوده نباید هرگز اجازه ترک آنجا را می یافت. این نمایانگر یک کوتاهی غیرقابل قبول از سوی سیستم است. ما ملزم می‌کنیم که نه فقط یک بلکه دو تست در این تاسیسات انجام شود اما این کار انجام نشد و هیچ بهانه‌ای نیز وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.