در متن  این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به بروز مشکلات برای تعدادی از هموطنان در بلغارستان به طور خاص و منطقه بالکان به طور عام به دلیل تعلیق و توقف پروازهای خارجی به مقصد کشورمان در نتیجه شیوع کرونا و عدم امکان بازگشت هموطنان به کشور، پس از رایزنی های صورت گرفته با مقامات بلغارستان و شرکت های هواپیمایی داخلی، مجوز انجام یک پرواز فوق العاده هواپیمایی قشم ایر به صوفیا جهت بازگرداندن هموطنان به کشور دریافت گردید که مراتب پیش تر از طریق سایت سفارت (https://bulgaria.mfa.gov.ir/portal/newsview/596945) و سایر کانال های ارتباطی با ایرانیان مقیم و همچنین از طریق هواپیمایی قشم ایر به اطلاع هموطنان رسانده شد.  با توجه به نهایی شدن انجام پرواز فوق در تاریخ 29/ 3/ 1399 (از تهران به صوفیا و بالعکس) توجه هموطنان عزیز را به مطالب ذیل در ارتباط به این پرواز  جلب می نماید:

- با توجه به مشکلات ورود و یا خروج از جمهوری بلغارستان در شرایط شیوع کرونا و لزوم اعلام سریع اسامی و مشخصات مسافرین غیر مقیم رفت و برگشت پرواز چارتر به وزرات خارجه محل و مقامات مرزی، هر چه سریعتر نسبت به تدارک مدارک لازم و تهیه بلیط اقدام نمایند.

تسهیلات ورود به بلغارستان شامل شامل افراد ذیل می گردد:

1- ایرانیان دارای کارت اقامت بلغارستان که محل سکونت و آدرس مشخصی در محل دارند

2- ایرانیانی که دارای روادید غیر توریستی بلغارستان هستند به منظور جلوگیری از ابطال روادید با هماهنگی با بخش کنسولی این سفارت می‌توانند نسبت به تهیه بلیط اقدام و به جمهوری بلغارستان مسافرت نمایند.

3- آن دسته از ایرانیانی که اقامت معتبر کشورهای اطراف و حوزه شنگن و بالکان را دارند

4- آن دسته از ایرانیانی که دارای کارت اقامت معتبر سایر کشورهای غیر اروپایی (امریکا و افریقا و ... ) می باشند و مایلند از طریق تهران- صوفیا به کشورهای محل اقامت خود عزیمت نمایند (با هماهنگی قبلی با این سفارت).

5- هموطنانی که مقیم سایر کشورها هستند و دارای کارت اقامت معتبر آن کشور می باشند، می بایست پس از تهیه بلیط مشخصات خود را بصورت کامل به این سفارت و سفارتخانه محل اقامت خود اعلام نمایند تا مقدمات دریافت مجوز ورود ترانزیت آنان فراهم گردد.

6- خارجیانی که قصد دارند از طریق جمهوری بلغارستان و با روادید معتبر به جمهوری اسلامی ایران سفر نمایند و یا بالعکس از ایران خارج شوند، هم می توانند پس از تهیه بلیط مشخصات خود را به سفارتخانه محل اقامت (مقصد ) خود اعلام نمایند تا هماهنگی های لازم به عمل آید.

جهت اطلاع بیشتر از جزئیات و ارسال مشخصات و مدارک می توانید با شماره واتس آپ  بخش کنسولی سفارت 359879810382 + ارتباط برقرار نمایید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.