سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، در حاشیه بازدید از پایگاه های عملیاتی شمالغرب کشور ، در  واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر پ ک ک در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: این ادعا راغیرمسئولانه و بی اساس دانسته و آن را تکذیب می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مرزها ی دو کشور افزود :در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تعاملات بسیار خوب و مفیدی بین نیروهای مسلح  دو کشور وجود دارد. لذا انتظار می رود  مقامات کشور دوست و همسایه ترکیه ،قبل از هرگونه اظهار نظر رسانه ای پیرامون رخداد های  مرزی ، پس از حصول اطمینان از صحت واقعه،  از کانال های رسمی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کرده و برابر ساز و کارهای پیش بینی شده این گونه مسائل را دنبال نمایند.

سردار پاکپور اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه بر اساس ماموریت خود بعنوان مسوول  امنیت شمال غرب کشور ، با نیروهای تحت کنترل اعم از مرزبانی و واحدهای عملیات نیروی زمینی سپاه،با اقتدار و آمادگی کامل  در مرز حضور فعال داشته و با اشراف دقیق و مستمر بر منطقه  ، تسلط لازم مرزی را  ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه  حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ما است ،تصریح کرد :در عین حال این موضوع برای ما قابل درک است که  عملیات های اخیر گروهک ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسئولین ترکیه شده و آنها را  مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.