مرتضی ضامنی افزود: ابلاغیه طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور که براساس آن رانندگان موظفند در تاکسی‌ها حداکثرسه نفر مسافر سوار کنند، هنوز به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: مبنای محاسبه کرایه تاکسی سه مسافر است و اگر راننده تاکسی مبنا کرایه دریافتی را بر سوار کردن سه مسافر بگذارد و چهار نفر را سوار کند، تخلف کرده باید با وی برخورد شود و در شهرهای مختلف بازرسان تاکسیرانی سوار شدن سه مسافر را در تاکسی ها بررسی می کنند.

ضامنی اعلام کرد: اگر راننده تاکسی بیش از سه نفر را سوار کند و از این ابلاغیه تبعیت نکند، مسافران می توانند به شهرداری های شهر محل سکونت خود و در تهران هم با خط ارتباطی که شهرداری در اختیار آنها گذاشته یا تاکسیرانی شکایت کنند.

وی تاکید کرد: رعایت و تبعیت از سوارکردن سه مسافر نیازمند همکاری و مساعدت مردم است و مسافران خود در تاکسی هایی که بیش از سه نفر را سوار می کنند، سوار نشوند و تخطی راننده را اعلام کنند و رعایت این امر نیاز به مشارکت عمومی دارد.

نیمه دوم فروردین سال همزمان اوج گیری ویروس کرونا، طرح الزام فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس آن رانندگان موظف شدند در تاکسی‌ها حداکثر سه نفر مسافر سوار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.