پیش تر، برخی رسانه های خارجی به نقل از فرهاد پرورش نماینده ایران در سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) اعلام کرده بودند که گفته ایران از آژانس حوادث هوایی فرانسه خواسته جعبه‌های سیاه هواپیمای سانحه‌دیده اوکراین را بازخوانی کند.

به گزارش تارنمای روزنامه کانادایی نشنال پست، مارک گارنو وزیر امور حمل‌ونقل کانادا روز گذشته ( جمعه) خاطر نشان کرد که کشورش خواهان انتقال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به جای اوکراین به فرانسه در سریع‌ترین زمان ممکن است.

این مقام کانادایی خاطر نشان کرد که این کشور با پیشنهاد انتقال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراین به فرانسه به جای اوکراین موافق است.

وی افزود: فکر می‌کنم به طور کامل این طرح پذیرفتنی است. در حقیقت ایده خوبی است .

وی افزود: می دانیم که سازمان تحقیقات و تجزیه‌ وتحلیل هوایی فرانسه همچون اداره امنیت حمل و نقل کانادا توانایی و مهارت تجزیه و تحلیل این نوع جعبه سیاه‌ها را دارد و ما ایران را تشویق می‌کنیم تا این جعبه‌های سیاه را در سریع‌ترین زمان ممکن به پاریس انتقال دهد.

اظهارات این مقام کانادایی در حالی مطرح شده است که ایران و کاناد اخیرا  بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی تاکید کردند.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مارتا مورگان معاون وزیر امور خارجه کانادا چند روز پیش در گفت و گوی تلفنی، بر تسریع تحقیقات درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و نهایی شدن این پرونده به صورت شفاف و عادلانه تأکید کردند.

دو طرف توافق داشتند که روند انجام تحقیقات و نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی سریع، شفاف و عادلانه حل و فصل شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که شش دقیقه بعد در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.