جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان که روی خط برنامه ورزش و مردم آمده بود در خصوص حواشی پیرامون تیم‌ملی ایران صحبت کرد. کاپیتان سابق تیم‌ملی درباره اینکه مربی داخلی برای تیم‌ملی بهتر است یا خارجی گفت: اگر قرار باشد مربی خارجی مانند کی‌روش یا بلاژوویچ بیاوریم، واقعا موافقم، مربی‌ بیاید و فوتبال ما را رو به جلو هدایت کند، نه این که موفقیت مقطعی داشته باشد. البته ما مربیان داخلی‌ای هم داریم که الان یا قبلا می‌توانستند سرمربی تیم ملی باشند. اما من حاضرم مربی بزرگ خارجی بیاوریم که به فوتبال ما کمک کند.

او همچنین در خصوص برخی رفتارها و اتفاقات زمان کارلوس کی‌روش نیز گفت: من خودم مخالف برخی رفتارها و اتفاقاتی که زمان کی‌روش افتاد بودم و حتی از تیم ملی جدا شدم، ولی با توجه به این شرایط شما باید قبل و بعد را ببینید. اگر مربی‌ای بیاوریم که دانش داشته باشد و ما هم مسائل را کنترل کنیم، شاهکار کرده‌ایم. اما الان نه مدیریت را داریم، نه قرارداد و نه آن مربی خوب را، متأسفانه همه چیز را با هم از دست دادیم.

نکونام همچنین در خصوص درگذشت پرویز ابوطالب پیشکسوت فوتبال ایران هم گفت: کوچک‌ترین شاگردش بودم، بزرگان زیادی شاگرد او بودند که همه چیزشان را مدیون آن مرحوم هستند. معتقدم روز خاکسپاری به او کم‌لطفی شد و گلایه دارم از عزیزان که چرا به مراسم خاکسپاری او نرفتند. من می‌دانم که چقدر پرویز خان ابوطالب برای آنها زحمت کشید و واقعا متاسفم چنین مردم از فوتبال ایران رفت. ما باید قدردان باشیم.

نکونام در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فوت پرویز ابوطالب گفت: فکر می‌کنم هر کس در این فوتبال یا شاگرد استاد مرحوم ابوطالب بوده یا اینکه از او تا حد زیادی شناخت دارد. اما برای مثال فردی مثل وزیر ورزش کشور ما تازه دیروز برای درگذشت این پیشکسوت پیام تسلیت فرستادند. به نظر من هرکسی می‌تواند جایگاه و رفتار خودش را داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.