عزام احمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و جنبش فتح در گفتگو با رادیو رسمی "صدای فلسطین" اظهار داشت که اتحادیه اروپا مخالف طرح الحاق کرانه باختری است و نسبت به تحریم رژیم صهیونیستی در صورت اجرای این طرح هشدار داده است.

احمد تصریح کرد که برخی کشورهای اروپایی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شده‌اند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم اخیرا پس از سفر به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، پیام کشورهای اروپایی در رابطه با طرح الحاق کرانه باختری را به آن‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای این طرح، اولا تحریم‌هایی را بر این رژیم اعمال کرده و و از طرفی هم، کشورهای اروپایی بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت.

گزارش‌های منابع صهیونیستی حاکی از آن است که ماس در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده که آلمان از تحریم‌های احتمالی اروپا علیه رژیم صهیونیستی حمایت نخواهد کرد اما قادر به ممانعت از اعمال چنین تحریم‌هایی نیز نخواهد بود.

ماس اشاره کرد که برخی کشورهای اروپایی درصدد تحریم رژیم صهیونیستی هستند و سعی دارند اتحادیه اروپا را هم به این سمت بکشانند.

وزیر خارجه آلمان در تمامی این دیدارها تاکید کرده که الحاق کرانه باختری با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی مغایرت دارد و آلمان به راحتی از کنار چنین تجاوز خطرناکی از طرف رژیم صهیونیستی نمی‌گذرد.

تدوین طرح ملی مقابله با الحاق

از سوی دیگر موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بر ضرورت ارائه یک طرح ملی مقاوم در کرانه باختری برای مقابله با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

موسی ابومرزوق در گفتگو با شبکه "فلسطین الیوم" تاکید کرد که شرط اساسی حمایت از مقاومت، حل اختلافات و دودستگی میان فلسطینیان است.

ابومرزوق از رهبران تشکیلات خودگردان خواست از زیر فشارهای رژیم  صهیونیستی خارج شده و دست ملت و مقاومت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر را باز بگذارند.

وی اظهار داشت که اگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چنین تصمیمی اتخاذ کند، ما نیز او را تنها نمی‌گذاریم و همه حامی و پشتیبان او خواهند بود.

موسی ابومرزوق در گفتگوی تلفنی با نبیل شعث از رهبران فتح نیز ضمن تاکید بر ضرورت تحقق وحدت ملی، اظهار داشت که دکتر رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جهاد اسلامی که شنبه گذشته درگذشت، راهکاری ملی را برای بهبود اوضاع داخلی و تحقق آشتی و وحدت ملی ارائه داده بودند که امروز نیاز به تحقق آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

ابومرزوق تاکید کرد که شکی ندارم رهبران فتح و ابومازن در پی تحقق وحدت ملی هستند، اما برای این کار به جرات و شجاعت کافی نیاز دارند.

وی اشاره کرد که حجم فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی بر برخی کشورها موجب شده تا برخی نظام‌ها درصدد عادی‌سازی روابط با این رژیم برآیند، اما این امر محقق نخواهد شد و سراسر امت حامی قدس و فلسطین است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.