حسین میرمحمدصادقی با اشاره به تلاش زودهنگام نمایندگان مجلس یازدهم برای شفاف کردن آراء در پارلمان، گفت: نهادهای مختلفی در جمهوری اسلامی هستند که مذاکرات، جلسات و رای گیری های گوناگونی در آنها انجام می شود که هیچ کدام به شفافیت جلسات و آرای نمایندگان در مجلس نیست.

وی ادامه داد: کلیه مذاکرات و رای گیری ها در مجلس به طور مستقیم از رادیو و بعضا تلویزیون پخش می شود در عین حال خبرنگاران در همه جلسات حضور دارند و حتی مسائلی که در حاشیه جلسات رخ می دهد را هم منعکس می کنند در حالی که در بعضی نهادهای کشور که اتفاقا تصمیمات مهمی هم برای مردم و کشور می گیرند نهایتا ابتدای جلسه خبرنگاران چند عکس و فیلم می گیرند و بعد باید جلسه را ترک کنند.

معاون قوانین مجلس دهم همچنین اظهار کرد: من معتقدم که باید در این زمینه در رابطه با نهادهای مختلف هماهنگی و شباهتی وجود داشته باشد. نمی شود از چگونگی تصمیم گیری مهم برخی نهادهای کشور هیچ انعکاسی نباشد اما رای نمایندگان مجلس در جزئی ترین مسائل تا این اندازه مورد توجه قرار گیرد.

میرمحمدصادقی خاطر نشان کرد: از سویی چه در نهادهای حاکمیتی و چه در هیئت های ممیزی دانشگاه ها موضوع «رای مخفی» پیش بینی شده است که در برخی مسائل رای گیری، مخفی باشد تا مبادا کسی که می خواهد رای دهد در محذوریت قرار گیرد، این موضوع بسیار مهم و مورد توجه است. در آیین نامه داخلی مجلس هم این موضوع پیش بینی شده که بعضی رای گیری ها باید مخفی و در ورقه انجام شود.

معاون قوانین مجلس دهم تصریح کرد: اگر قرار باشد همه آرا در همه شرایط علنی باشد اولا نیازمند اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس است در ثانی ممکن است آثار مثبتی هم داشته باشد اما آثار سو آن بیشتر است چون به حریت نمایندگان ضربه می زند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.