فلسطین الیوم گزارش داد، سازمان همکاری اسلامی در یک نشست اضطراری که از طریق ویدیو کنفرانس به ریاست عربستان و پیرامون طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری برگزار شد، به این رژیم غاصب در مورد الحاق هر بخشی از فلسطین به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی را مسؤول پیامدهای این اقدام استعماری می داند.

در این بیانیه تأکید شده است که سازمان همکاری اسلامی اقدامات سیاسی و حقوقی لازم را برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی صورت خواهد داد.

دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود ضمن حمایت از تصمیمات رهبران فلسطین در مقابله با اقدامات اشغالگرانه اسرائیل افزود: «اقدامات یک‌جانبه [تل‌آویو] روند سیاسی برای حل مسأله فلسطین را که مبتنی بر چشم‌انداز تشکیل دو دولت مستقل است، از میان می‌برد».

این بیانیه همچنین نسبت به خطرات مترتب بر پیامدهای وخیم اقدام رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه و دیگر مناطق جهان هشدار داد و از جامعه جهانی خواست تا تمام سازوکارهای سیاسی و حقوقی لازم را برای مسؤولیت‌پذیری، پاسخگو کردن اسرائیل و مجازات آن به خاطر نقض مکرر قطعنامه‌ها به کار گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.