بر اساس داده‌های اطلاعاتی مرکز CIES، کیلیان امباپه در حال حاضر ارزشمندترین بازیکن دنیای فوتبال به حساب می آید. تیم این فوق ستاره فرانسوی یعنی پاری‌سن‌ژرمن نیز گران ترین ترکیب را در بین همه تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی در اختیار دارد.

نکته قابل تامل درباره لیست منتشر شده از 100 بازیکن ارزشمند حال حاضر دنیا به این موضوع برمی‌گردد که پس از کلیان امباپه، نام چند بازیکن انگلیسی به چشم می خورد چرا که رحیم استرلینگ، جیدون سانچو، ترنت الکساندر آرنولد و مارکوس راشفورد در رتبه های بعدی این فهرست جذاب قرار گرفته اند. نکته جالب توجه دیگر این که نام آلفونسو دیویس، مدافع کانادایی بایرن مونیخ نیز در ۱۰ نفر ابتدایی این فهرست به چشم می خورد.

با وجود شیوع ویروس کرونا و بحران های مالی اقتصادی که برای باشگاه‌ها پیش آمده، قیمت ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن یعنی کیلیان امباپه بسیار بالا به نظر می رسد. این جوان با آتیه که بسیاری آینده او را در سانتیاگو برنابئو تصور می کنند تا سال 2023 با تیم پاریسی قرارداد دارد.

لیست منتشر شده اما نشان می‌دهد که سن تا چه میزانی می‌تواند در ارزش یک بازیکن تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال لیونل مسی با ارزش 100.1 میلیون یورویی در رتبه 21 این لیست قرار گرفته و فوق ستاره پرتغالی بیانکونری یعنی کریستیانو رونالدو تنها با ارزش 62.8 میلیون یورویی جایگاه هفتادم این فهرست 100 نفری را به خود اختصاص داده است.

در مجموع نام 22 فوتبالیست با ارزشی بالاتر از 100 میلیون یورو مشاهده می شود که آلفونسو دیویس، با 133.5 میلیون یورو جوان ترین بازیکن از این حیث به حساب می‌آید. بعد از او نام ستاره تیم رقیب بایرن، یعنی ارلینگ هالند با ارزش 107.3 میلیون یورویی مشاهده می‌شود.

در مورد پست بازی نیز ارزش برخی بازیکنان مورد تحلیل قرار گرفته است: " ادرسون( دروازه بان- 86.8 میلیون یورو)، ماتیاس دی لیخت(مدافع میانی- 104.7 میلیون یورو)، ترنت الکساندر آرنولد( مدافع راست- 171.1 میلیون یورو)، فرانکی دیونگ( هافبک دفاعی- 102.1 میلیون یورو)، برونو فرناندز( هافبک- 104.9 میلیون یورو)، کیلیان امباپه(مهاجم- 259.2 میلیون یورو)"

مسئله قابل تفکر دیگر به این موضوع برمی‌گردد که در بین تیم‌های اسپانیایی فقط بارسلونا و اتلتیکو مادرید هستند که در بین 25 بازیکن ابتدایی دارای نماینده هستند. تیم کاتالانی آنتوان گریزمان(136.3 میلیون یورو)، فرانکی دی یونگ(102.1 میلیون یورو) و لئو مسی(100.2 میلیون یورو) را در اختیار دارد و روخی بلانکو ژائو فلیکس(107.9 میلیون یورو) و سائول نیگز(97.7 میلیون یورو) را به عنوان نماینده های خود در ۲۵ بازیکن ابتدایی مشاهده می کند. لازم به ذکر است که ارزشمند ترین بازیکن رئال مادرید، رودریگو است که در رتبه ۳۸ لیست قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد که بیشترین افت در این فهرست به کریستیانو رونالدو و نیمار اختصاص داشته است. ستاره پرتغالی یووه با وجود حفظ روند گلزنی تنها با قیمت 62.8 میلیون یورو ارزش گذاری شده تا معلوم شود که سن نقش زیادی در این فهرست ایفا کرده است. از طرف دیگر نیمار نیز که اخیراً با مصدومیت های متفاوت دست و پنجه نرم کرده تنها ارزشش 87.2 میلیون یورو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.