ژنرال «کالین پاول» وزیر امور خارجه دوران «جورج بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها حمایت خواهد کرد.

پاول که از سیاستمداران و ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش آمریکا است از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت داشته است. وی از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بوده است.

وی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش به عنوان شصت و پنجمین وزیر امور خارجه آمریکا به فعالیت خود ادامه داد. پاول اولین آفریقایی- آمریکایی بود که وزیر امور خارجه آمریکا شده بود.

از سوی دیگر، افرادی که با طرز فکر «جورج بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا آشنا هستند به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا از «دونالد ترامپ» همتای جمهوری‌خواه در قدرتِ خود حمایت نخواهد کرد. «فردی فورد» سخنگوی بوش نیز گفت وی قصد دارد تنها درباره موضوعات سیاسی در میان عموم صحبت کند.

بنابر این گزارش، تمایل ترامپ به حمله به جمهوری‌خواهانی که با وی هم رای نیستند، تاکنون به قیمت از دست دادن حمایت چهره‌های برجسته این حزب از وی تمام شده است. «میت رامنی»، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۱۲ که نتیجه را به «باراک اوباما» واگذار کرد و سناتور کنونی ایالت یوتا هم از ترامپ حمایت نخواهد کرد و ممکن است نام همسرش را در برگه رای بنویسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.