روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

عبدالله ایزدپناه به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اتخاذ تدبیر درخصوص کاهش قیمت محصولات کشاورزی.

جعفر راستی به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به اوضاع نابسامان کشاورزان و جریمه های تعلق گرفته به چاه های عمیق کشاورزان شهرستان شبستر.

محمدحسن آصفری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم حل مسئله استخدام کتابداران و کتابخانه‌های کشور و افزایش حقوق آنها با توجه به نرخ تورم.

علیرضا ورناصری به وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای امتیازبندی برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی.

 کمال حسین پور و حبیب زاده بوکانی به وزیر اقتصاد: علت ضعف مدیریت در گمرکات چیست؟

پرویز اوسطی به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم ثبت نام افراد جامانده از سهام عدالت به ویژه اقشار ضعیف جامعه که جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

فاطمه رحمانی و ۳۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم ابطال مصوبه خلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ هیات وزیران درخصوص اختصاص یارانه به موالید و متولدین جدید صرفاً با تایید وزارت تعاون.

احمد مرادی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تجدیدنظر در آزمون پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا.

علیرضا سلیمی به وزیر امور خارجه: علت مسامحه و عدم اقدام مناسب وزارتخانه درخصوص زیاده‌خواهی اتحادیه اروپا درباره گروهک تروریستی الاحوازیه و نیز درباره برجام.

سمیه محمودی به رئیس جمهور: لزوم ارائه برنامه مدون و قابل اجرا درباره معیشت مردم از سوی رئیس جمهور و پیگیری آن توسط مجلس شورای اسلامی. به وزیر کار و رفاه اجتماعی: علت ضعف عملکرد سازمان فنی و حرفه ای و عدم پیش بینی لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری دوران فنی و حرفه ای و فقدان بسته های حمایتی برای آموزشگاه های آزاد.

احمد مرادی به رئیس جمهور: لزوم اتخاذ تدابیر عملی برای برخی استان‌ها از جمله هرمزگان که در فهرست وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد.

ولی اسماعیلی به وزیر نیرو: تسریع در تخصیص منابع مالی و ترمیم چشمه‌های موجود و مقابله با فاجعه کمبود آب شرب در منطقه.

علی خضریان و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم برخورد با اظهارات نسنجیده مدیرعامل صندوق بازنشستگی پیرامون نمک پاشیدن به زخم بازنشستگان، بیان واژه‌هایی از جمله تفاوت سطح و تنظیمات زندگی برای قیاس حقوق دریافتی خود.

حسن نوروزی به وزیر کشور: علت عدم بهره برداری از متروی شهر پرند بعد از گذشت ۲۰ سال.

مهدی شریفیان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تکمیل و بهره برداری از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان اسلامشهر. تلاش برای رفع بوی نامطبوع  و آزاردهنده موجود در فضای شهرستان اسلامشهر.  درخصوص مشروط کردن یارانه نوزادان جدید به شروط غیرقانونی وزارت تعاون و مغایرت صریح این اقدام با سیاست های جمعیتی برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۹.

مسلم صالحی به وزیر اقتصاد: لزوم ترخیص و بارگیری کالاهای ضروری از پایانه‌ها.

جلیل رحیمی جهان آبادی به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت مطالبات زعفران کاران شهرهای تربت جام و سایر مناطق خراسان رضوی. به وزیر راه و شهرسازی: درخصوص تسریع در تامین اعتبارات عمرانی باند دوم جاده های حوزه انتخابیه و کمبود شدید اعتبارات راهسازی در شهرستان های مذکور.

محمد کعب عمیر به رئیس جمهور: علت عدم پرداخت حقوق سه ماهه کارکنان نیشکر هفت تپه چیست؟ به وزیر راه و شهرسازی: درباره تسریع در آسفالت و تعویض دو جاده در حوزه انتخابیه.

علی اصغر عنابستانی به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ارائه گزارش در رابطه با کاهش هزینه های جاری و افزایش سطح بهره وری.

محمدحسن آصفری به وزرای آموزش و پرورش و کار: لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و جبران این تفاوت حقوق میان کارگران و بازنشستگان.

حسین نوش آبادی به وزیر راه وشهرسازی: درخصوص لزوم صدور دستور اجرایی طرح متروی تهران به ورامین و رفع موانع موجود.

کمال علی پور خنکداری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم توجه به هنرمندان، بازیگران و شعرای حوزه انتخابیه وی.

محسن علیزاده به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: درخصوص علت عدم برنامه ریزی گسترده برای حفاظت از جنگل ها در برابر آتش سوزی.

معین الدین سعیدی به همراه ۴۰ نفر از نمایندگان دیگر به رئیس جمهور و وزیر نیرو: علت کاهش قابل ملاحظه شاخص دسترسی به آب شرب در جنوب استان سیستان و بلوچستان و عدم اجرای مجتمع های آبرسانی، به وزیر جهاد کشاورزی: درباره لزوم برخورد سازمان شیلات با صید ترال و حل معضل سوخت بهره‌برداری کشاورزی و صیادی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.