جواد جهانشیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پخش کلیپ یک مادر کودک‌آزار در فضای مجازی، اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد پیام‌های مردمی رسیدگی به این پرونده در دستور کار همکاران بنده در پلیس فتا خراسان‌رضوی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه پس از بررسی موضوع و شناسایی متهم و با هماهنگی مراجع قضائی، این مادر کودک آزار به پلیس فتا منتقل شد، افزود: در تحقیقات انجام شده، این مادر خانمی جوان بود که در خصوص انگیزه ارتکاب جرم مدعی شد که تحت تأثیر و فشار روانی از سوی فردی که با وی در فضای سایبری آشنا شده، قرار گرفته و این فرد غریبه از وی خواسته است تا با ارسال تصاویری از فرزند خردسالش او را در جمع‌آوری دنبال کننده در فضای مجازی همراهی کند تا از این طریق بتوانند آمار بازدیدکنندگان و دنبال شوندگان در شبکه اجتماعی اینستاگرام را افزایش بدهند.

جهانشیری با تاکید بر اینکه تحقیقات نهایی کارشناسان و ادله دیجیتالی مکشوفه از وی، دلالت بر صحت گفته‌های متهم دستگیر شده بود، تصریح کرد: با دستور قضائی و با ادعای پدر کودک مبنی بر اینکه آزار «بنیامی ن» در زمانی که وی در منزل نبوده صورت می گرفته، حکم بازداشت «مهلا» مادر کودک آزار، برای بررسی سلامت روانی و پزشکی وی صادر و وی روانه زندان شد.

وی با اشاره به اینکه حال بنیامین کودک سه ساله خوب است، گفت: در راستای تعاملات برون سازمانی، نتایج بررسی‌ها و یافته‌های فنی و انتظامی پلیس فتا به‌منظور اقدامات لازم و قانونی، در اختیار دیگر سازمان‌های ذی‌ربط همانند سازمان بهزیستی قرار گرفت و با هماهنگی‌های لازم در حال حاضر نیز کودک به پدر خود تحویل داده شده است.

جهانشیری با تأکید بر نظارت مستمر والدین بر فعالیت‌های مجازی و وب‌گردی فرزندان خود، ابراز کرد: هویت‌ها در فضای مجازی پنهان است، اما در صورت هرگونه تخلف پلیس فتا به سرعت عاملان را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با مراقب رفتارهای خود در فضای مجازی باشیم، گفت: فضای مجازی فقط مربوط به جغرافیای ایران نیست و هر اتفاقی در دنیا منعکس می‌شود، لذا همه ما باید مراقب رفتارهای خود باشیم، چراکه اینگونه اقدامات به هویت ایرانی و اسلامی و کشور ما تأمین داده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.