پس از آنکه مسئولان فدراسیون فوتبال اصلاحات لازم در پیش نویس اساسنامه این فدراسیون را اعمال و آن را برای فیفا ارسال کردند، مسئولان فدراسیون بین المللی از تغییرات صورت گرفته استقبال کردند و دیدگاه مثبتی به آن داشتند.

روز نهم خرداد بود که فدراسیون بین المللی فوتبال در نامه ای به فدراسیون ایران اعلام کرد پیش نویس ارسال شده ایرادهای زیادی دارد که باید هر چه سریعتر برطرف شود. فیفا تا روز ۱۶ خرداد به مسئولان ورزش ایران فرصت داد ایرادهای موجود در این اساسنامه را برطرف و اصلاحیه نهایی را برای فدراسیون بین المللی ارسال کند.

مسئولان و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از برگزاری جلسات متعدد اصلاحات مد نظر فیفا را اعمال کردند که یکی از مهمترین ایرادهای برطرف شده در پیس نویس جدید حذف وزیر ورزش و معاونش از مجمع فدراسیون فوتبال است. ضمن اینکه تغییرات دیگری هم در این اساسنامه صورت گرفته است.

پیش نویس اصلاح شده فدراسیون فوتبال ایران که روز جمعه برای فدراسیون بین المللی ارسال شده مورد استقبال قرار گرفته و تغییرات مد نظر فیفا نگاه مثبت این نهاد به فوتبال ایران را به همراه داشته است.

براساس این گزارش قرار است فیفا پس از بررسی های لازم روز دوشنبه پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را برای کنفدراسیون آسیا ارسال کند تا این نهاد هم نظرات کارشناسی خود را در این مورد اعلام کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا از آن جهت که ارتباط بیشتری با فدراسیون فوتبال ایران دارد باید این پیش نویس را بررسی و نظرات کارشناسی خود را اعلام کند.

گفتنی است فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه پیش رو نظر نهایی خود در مورد پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را اعلام خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.