برخی جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا در مورد واکنش تند ترامپ به اعتراضات اخیر به دلیل قتل «جورج فلوید» ابراز نگرانی کرده‌اند. 

به نوشته وبگاه «هیل»، برخی از این جمهوری‌خواهان هراس دارند که واکنش اخیر ترامپ به ناآرامی‌های داخلی آمریکا، رأی‌دهندگانی که برای حفظ اکثریت این حزب در سنا ضروری هستند را گریزان کند. 

یکی از سناتورهای جمهور‌ی‌خواه به شرط ناشناخته ماندن در این باره گفت: «در یک هفته و نیم گذشته مطمئناً سطح نگرانی‌ها از رقابت ریاست جمهوری (۲۰۲۰ آمریکا) و پیامدهای آن برای مجلس سنا افزایش یافته است.»

وی در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم این موضوع، یک رخداد بعد از یک رخداد دیگر است. ابتدا نحوه مدیریت بیماری کرونا بود و اکنون نیز این (اعتراضات) است.»

سناتور‌های جمهوری‌خواه پیش از این نیز به دلیل واکنش کُند دولت ترامپ به بحران بیماری کرونا در آمریکا و گاف‌های او، درباره حفظ اکثریت خود در مجلس سنا ابراز نگرانی کرده بودند. پیشنهاد ترامپ به مصرف مواد ضدعفونی کننده برای درمان کرونا یکی از گاف‌های اخیر او بود. 

یک قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر نیز درباره عملکرد ترامپ اظهار نگرانی کرد و گفت نگرانی‌ها درباره عملکرد ترامپ هیچ وقت در جلسات مطرح نمی‌شوند اما سناتور‌ها درباره آن در گفت‌وگو‌های دو حزبی صحبت می‌کنند.  

هفته گذشته نیز برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا در اقدامی نادر از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت واکنش او به اعتراضات در آمریکا انتقاد کردند. 

انتقاد سناتورها یک روز بعد از حمله پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به معترضان در نزدیکی کاخ سفید برای باز کردن مسیر برای حرکت دونالد ترامپ به سمت یک کلیسا در آن نزدیکی به منظور گرفتن عکس با انجیل صورت گرفت. 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.