سیدمحمدرضا میر با بیان این‌که آفت ملخ صحرایی یکی از خطرناک‌ترین آفت نباتی در دنیاست و اگر با آن مبارزه به موقع، درست و اصولی نشود، خسارت‌زا خواهند بود، اظهار کرد: دوسال است که درگیر مبارزه با این آفت هستیم و در ۵۰ سال اخیر این حجم از آفت ملخ صحرایی در دنیا بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸ استان جنوبی کشور درگیر این آفت شده‌اند، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، فارس، خراسان جنوبی، خوزستان و خراسان رضوی درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند و تا به امروز در سطحی بالغ بر ۳۶۸ هزار و۲۶۷ هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در این استان ها علیه آفت  ملخ صحرایی مبارزه شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه در اوج ورود این آفت به کشور هستیم و ریزش و مبارزه با این آفت در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان سیستان و بلوچستان در سطحی معادل ۱۶۴ هزار و ۸۶۹ هکتار و کمترین نیز متعلق به خراسان رضوی در سطحی معادل ۵ هکتار است.

به گفته وی تاکنون هیچ گزارشی از خسارت این ملخ‌ها به باغات و مزارع کشور نداشتیم.

میر در پایان تصریح کرد: این آفت غیر از استان‌های ذکر شده در هیچ استان دیگری وجود ندارد و ملخی که در استان‌های دیگر از جمله تهران مشاهده می شود، ارتباطی به این ملخ ها ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.