حسن روحانی رئیس جمهور سقف معافیت مالیاتی برخی مشاغل براساس تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را به وزیر اقتصاد ابلاغ کرد.

براین اساس برخی مشاغل یا گروه‌هایی از آنان که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ۶۰ برابر موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم باشد را مشمول مالیات مقطوع کرده و نیاز به ارائه اظهارنامه مالیاتی نیست.

در این مصوبه آمده است: بند (ب) مصوبات چهل و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ  ۱۳۹۹/۰۲/۲۰ که به تایید مقام معظم رهبری مدظله العالی رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

۱) به منظور تسریع و تسهیل در انجام امور مودیان مالیاتی و مشاغل اشخاص حقیقی آسیب دیده از ویروس کرونا، معافیت مذکور در بند «ه» تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، برای این واحدهای اقتصادی در سال ۱۳۹۶ به دو برابر افزایش می یابد. این معافیت، مانع از رسیدگی معمول مالیاتی، در صورت درخواست شخص مودی نخواهد شد.

۲) مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم سال ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ و سررسید پرداخت مالیات آن تا پانزدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برای کلیه مودیان مالیاتی تعیین می گردد. این بند جایگزین جزء اول ابلاغیه شماره ۱۶۵۲۲۲ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ موضوع مصوبه بند (۴) جلسه چهل و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.