خبرگزاری فلسطینی معا به نقل از سایت "اسرائیل دیفنس" اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در راستای طرح پنج ساله "تنوفا" قصد دارد به ربات‌ها برای حمایت از مرزها تکیه کند. ارتش برای ایجاد نمونه اولیه مرزهای هوشمند به عنوان اولین تجربه در مسافت بین پنج تا ۱۰ کیلومتری مرزهای غزه تلاش می‌کند.

در این پروژه از رادارها و سامانه‌های رصد و کنترل پیشرفته استفاده می‌شود و ربات‌ها به سلاح‌های متنوع با هدف افزایش توانایی برای تعامل از راه دور با حوادث مختلف بدون نیاز به منتظر ماندن برای رسیدن نیروهای پیاده نظام یا تانک‌ها مجهز می‌شوند.

این سایت اعلام کرد، صحبت درباره طرحی است که می‌تواند توانایی ارتش را برای مقابله و ممانعت از هرگونه حادثه‌ای در مرز با غزه و کاهش میزان خطرات جانی افزایش دهد.

منابع آگاه می‌گویند که صحبت درباره طرحی است که هنوز در مراحل اولیه است و بعد از چند ماه مذاکره ارتش رژیم صهیونیستی با بخش صنایع نظامی آغاز شده است.

ارتش در راستای این طرح پهپادهایی را از یک شرکت کانادایی و سامانه‌هایی را از شرکت‌های امنیتی اسرائیلی از جمله شرکت صنایع هوایی و شرکت البیت خریداری خواهد کرد.

قبل از آنکه این نمونه تکنولوژی هوشمند در مرزهای دیگری از جمله مرز با اردن، سوریه، لبنان و مصر اجرا شود، آزمایش خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.