‌امین رضا مرآتی روز پنج شنبه اظهار داشت: براساس آخرین گزارش ها هم اکنون گروه های اعزامی به همراه اهالی محلی در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ برآوردی از میزان خسارت وارد شده بر اثر این آتش سوزی انجام نشده، گفت: موارد آتش سوزی مراتع این شهرستان در هفته های گذشته افزایش یافته که علت وقوع تمامی آن، عامل انسانی بوده است.

فرماندار شیروان‌ تاکید کرد: با توجه به افزایش بارندگی های اخیر و پوشش گیاهی مناسب در مراتع و بالا رفتن دمای هوا خطر آتش سوزی به شدت افزایش یافته است لذا کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی می‌تواند منجر به حریق در مراتع شود.

وی از مردم شهرستان و مسافران خواست تا هشدارها را جدی بگیرند و از روشن کردن آتش در مراتع و اطراف روستاها جدا خودداری کنند.

روستای چپانلو در فاصلۀ ۴۴ کیلومتری شمال شرق شیروان واقع است. این روستا بیش از ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

در حادثه آتش سوزی مراتع  روستای بلغان این شهرستان  هم که اوایل هفته جاری رخ داد، یک هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت.

پیشتر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی هم گفته بود که بر اساس آخرین اطلاعاتی جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره استان در ریسک پر خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ‌ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهرها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.