در بیانیه کره شمالی که امروز پنجشنبه منتشر شد آمده است: چنین اظهارنظری از سوی وزیر خارجه آمریکا چیزی جز «مزخرف گویی و یاوه گویی» نیست.

گفتنی است پمپئو در تازه ترین ترین مصاحبه خود با فاکس نیوز از چین و حکومت این کشور به عنوان یک «رژیم اقتدارگرا که ارزش های غرب و دموکراسی کشورهای غربی را تهدید می کند» یاد کرد.

در همین راستا یک سخنگوی اداره امور بین الملل حزب حاکم کار در کره شمالی که به نامش اشاره ای نشده است، در بیانیه ای که در نوع خود بی سابقه است اظهارات وزیر خارجه آمریکا را محکوم کرده است.این سخنگو در بیانیه خود آورده است این نخستین باری نیست که وزیر خارجه آمریکا چنین اظهار نظرهایی می کند و قبل از این هم مزخرف گویی هایی درباره هنگ کنگ،  تایوان و حقوق بشر داشته است.بیانیه تصریح می کند آمریکا همچنان در راستای این راهبرد حرکت می کند که خودو شرکایش دنیا را به با مقررات دموکراسی مورد نظرخودشان اداره کنند.

او گفته است در حالی که امریکا خود بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است و هم اکنون درگیر بزرگترین تظاهرات ضد نژاد پرستی است حق ندارد چین را در موضوعاتی مانند هنگ کنگ و یا حقوق بشر مورد انتقاد قرار دهد.در این بیانیه این راهبرد و این نگرش فقط یک توهم توصیف شده است که هرگز به نتیجه نمی رسد و آمریکا بیهوده در تلاش است تا حزب حاکم چین و نظام این کشور و سوسیالیسم را مورد هجمه قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.