محمدباقر قالیباف در پاسخ به پیام تبریک ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه که به مناسبت انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، تشکر و  تاکید کرد: تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال  مجالس دو کشور ایران و روسیه سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

جناب آقای ویاچسلاو ولودین 

رییس محترم دومای فدراسیون روسیه

از ابراز محبت و پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم

اطمینان دارم که تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال فیمابین مجالس دو کشور سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی داشته و بر آن تاکید می‌نمایم.

مطلع شدم که ابتکار مشترک پارلمانی دو کشور موسوم به کمیسیون مشترک عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به توافقات فیمابین و رفع برخی موانع قانونی به عهده داشته است. اینجانب بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری فعال مکانیزم مذکور و تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و آمادگی خویش را برای تحقق کامل توافقات فیمابین با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم.

با اغتنام  فرصت، سلامت و موفقیت روز افزون آن جناب و نمایندگان محترم دوما و سعادت و بهروزی دولت و ملت کشوردوست فدراسیون روسیه را آرزو می نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.