انتشار بیانیه کرملین درباره این گفت‌وگوی تلفنی تاثیری روی قیمت‌های نفت نداشت و نفت برنت آخرین بار با ۲۱ سنت افزایش، ۳۸ دلار و پنج سنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۳۹ سنت کاهش، ۳۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه معامله شد.

کرملین اعلام کرد دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درباره تحولات بازار نفت در زمینه اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس گفت‌وگو کردند و در خلال این گفت‌وگو تاکید شد که این توافق چند جانبه که با حمایت روسای جمهور روسیه و آمریکا حاصل شده است، به احیای تدریجی تقاضا برای نفت و تثبیت قیمت منجر خواهد شد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه قرار است در روزهای آینده درباره آینده توافق کاهش تولید به مذاکره بنشینند. تحت توافق اوپک پلاس که در آوریل تصویب شد، مقرر شده بود تولید این گروه در ماههای مه و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود شود و از ژوییه تا دسامبر این محدودیت به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز ادامه پیدا کند. اما برخی از اعضای این گروه در حال رایزنی برای ادامه کاهش تولید به میزان فعلی هستند.

بر اساس گزارش پلاتس، وزیران اوپک پلاس قرار است در روزهای نهم و دهم ژوئن کنفرانسی را از طریق وبینار برگزار کنند اما وزیران این گروه سرگرم مذاکره برای جلو انداختن زمان برگزاری نشست به چهارم ژوئن هستند اما هنوز زمان این نشست تایید نشده است.

طبق اعلام کاخ سفید، در این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ و پوتین درباره دعوت احتمالی پوتین به نشست کشورهای گروه جی هفت صحبت کردند.

ترامپ روز شنبه اعلام کرد که که نشست گروه جی هفت را که قرار بود ماه آینده میزبانی کند تا سپتامبر یا ماههای بعد از آن به تاخیر خواهد انداخت و مقامات کشورهای استرالیا، روسیه، کره جنوبی و هند را به فهرست مهمانانش اضافه خواهد کرد. انگلیس و کانادا نسبت به ایده دعوت از روسیه به این نشست که در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه از گروه جی هفت اخراج شد، ابراز مخالفت کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.