رسیدگی به این پرونده از سال ۷۹ آغاز شد. بیست سال پیش مأموران وزارت اطلاعات از ورود یک گروهک تروریستی به داخل کشور با قصد بمب‌گذاری مطلع شدند و کار تحقیقاتی و شناسایی اعضای این گروهک را آغاز کردند و در یک عملیات موفقیت‌آمیز همه اعضای این گروهک معاند و خرابکار را دستگیر کردند. اما در این عملیات یکی از سربازان گمنام به فیض شهادت نائل آمد و یکی دیگر هم مصدوم شد که پس از انجام امور درمانی پزشکان اعلام کردند که او فلج شده است.اعضای این گروه پس از دستگیری در دادگاه انقلاب محاکمه و با احکام مختلفی روبه‌رو شدند.

متهم این پرونده که باعث فلج شدن این مأمور شده بود در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد اما پس از درخواست عفو، موضوع در کمیسیون عفو مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد.

این متهم که در حال حاضر در زندان رجایی شهر دوران محکومیتش را می‌گذراند بایست صبح دیروز در شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران از اتهام دیگر خود مبنی بر شلیک به مأمور و فلج کردن وی دفاع می کرد که به بهانه شیوع کرونا و احتمال به خطر افتادن سلامتی‌اش از حضور در دادگاه امتناع کرد.

البته متهم در اظهاراتش عنوان کرده که وی عامل شلیک به مأمور مصدوم نبوده و هرگونه تیراندازی را انکار کرده است. رسیدگی به این پرونده با حضور نیافتن این متهم با نظر قاضی شعبه ۷ به روز دیگری موکول شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.