«کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که وزارت دفاع آمریکا ۱۷ هزار نفر از نیروهای گارد ملی را در ۲۴ ایالت این کشور مستقر کرده است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «تنها در دو ایالت بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی مستقر شده‌اند.»

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد که در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر آماده بوده و رئیس جمهور از فرمانداران ایالت‌ها درخواست کرده تا از آنها برای حفاظت از شهرندان و فروشگاه‌ها استفاده کنند.

مک‌انانی در ادامه گفت که استقرار نیروهای گارد ملی در خیابان شهرهای مختلف با هدف کاهش تنش‌ها انجام می‌شود و نمی‌توان اجازه داد که تخریب‌ها و خشونت‌ها ادامه یابد.

وی اضافه کرد که کشته شدن «جورج فلوید» مرد سیاهپوست بدست پلیس آمریکایی یک تراژدی بوده و رئیس جمهور از دیدن این فیلم متاثر شده و به تلاش خود برای تحقق عدالت ادامه خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که موضع رئیس جمهور واضح بوده و با اعتراضات مسالمت‌آمیز موافق بوده و تنها خشونت و ناآرامی را محکوم می‌کند.

مک‌انانی نیز در این کنفرانس خبری گفت که وزارت دادگستری قصد دارد جنبش آنتیفا (ضد تبعیض نژادی) را به عنوان یک سازمان تروریستی داخلی معرفی کند.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز در یک ویدئو کنفرانس با فرماندار ایالت‌های مختلف از قصد خود برای تشدید سرکوب معترضان خبر داد. (جزئیات بیشتر)

وی گفت: «واشنگتن تحت کنترل بسیار خوبی قرار دارد اما قصد داریم کنترل بیشتری بر آن اعمال کنیم. قصد داریم هزاران نفر را بازداشت کرده و بسیار قوی سرکوب کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.