محمدرضا داورزنی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات ایگور کولاکوویچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال از طرف فدراسیون ایران، توضیح داد: کار پرداخت مطالبات او تمام شده و همه می‌توانند این مبلغ را پرداخت شده تلقی کنند. ایشان روز گذشته نماینده خود در ایران را به فدراسیون معرفی کردند تا این مبلغ را به او تحویل دهیم که از این بابت خیالشان راحت است چون این پولش به دست او خواهد رسید، نگرانی وجود ندارد. امروز یا فردا صبح دیگر این موضوع تمام می‌شود و ما به تعهد خود عمل کردیم.

او درباره آخرین وضعیت روند انتخاب سرمربی تیم‌ ملی نیز گفت: فردا جلسه هیات رئیسه را در فدراسیون برگزار کرده و گزارش جلسه هم اندیشی هم که برای تعیین شاخصه‌های مربی آینده تیم ملی برگزار شده بود را در میان اعضا مطرح‌ می‌کنیم. هنوز هیچ قضیه‌ای‌ از جمله آوردن آقای ولاسکو، تنها در حال تلاش هستیم تا بهترین شرایط را فراهم‌ کنیم. فعلا در سطح آسیا و جهان مشخص نیست که والیبال چگونه پیگیری شود، حتی میزبانی‌ها هم مشخص نیست. اگر تا آخر خرداد وضعیت پرواز کشورها عادی نشود میزبانی‌ها کنسل خواهد شد و به همین دلیل ما در حال تلاش هستیم تا تصمیم منطقی بگیریم که تیم ملی متضرر نشود.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه گفت‌وگوی خود با رادیو ایران، درباره تصویب آیین ‌نامه مسابقات فدراسیون بدون برگزاری جلسه هیات رئیسه، تصریح کرد: ما یک آیین نامه‌ را از قبل داشتیم که هر سال در شورای لیگ بررسی شده و سپس در مجمع راجع به آن نظر خواهی می‌کردیم. اکنون تغییراتی در بندها انجام شد تا نواقص آن آیین نامه برطرف شود. دوستان ما در کمیته رویدادهای فدراسیون پیش نویسی از آیین نامه اصلاح شده را آماده کرده‌اند که فردا (سه‌شنبه) ۱۳ خرداد ماه آن را در خدمت اعضای هیات رئیسه قرار می‌دهیم تا نظر هیات رئیسه را هم داشته باشیم که در زمان اجرا مشکلی ایجاد نشود. نواقص آیین نامه‌های قبلی برطرف شده، اما برای اینکه قانونی باشد در جلسه هیات رئیسه هم‌ مطرح می‌شود.

او در مورد وضعیت حضور تیم‌های بدهکار به فدراسیون در لیگ نیز گفت: فرض کنید تیمی هست که سابقه خوش حسابی دارد و در شرایط این روزها بخاطر کرونا نتوانسته است بدهی خود را  پرداخت کند، اما مجموعا تیمی است که همیشه تسویه می‌کند، پس باید با او کنار آمد. ولی یکسری تیم‌هایی هم هستند که با وعده‌های‌ مختلف در لیگ حضور پیدا کرده و به وعده‌های‌ خود عمل نکرده‌اند. تیم‌هایی که به هتل‌های خود، به آژانس‌های مسافرتی مختلف، به فدراسیون و بازیکنان خود بدهکارند، این موضوع به نفع هیچکس نیست. به کمیته رویدادهای خود تاکید کردیم که در این زمینه ‌جدیت لازم را داشته باشند تا تیم‌های حاضر در سوپر لیگ شسته رفته باشند. در همین آیین نامه جدید بحثی داریم که هیچ تیمی با وایلد کارت به لیگ برتر ورود نمی‌کند، اما تیم‌هایی ک قصد خروج از لیگ برتر را دارند می‌توانند امتیاز خود را به شرکت یا نهاد حقیقی و حقویقی واگذار کنند. 

داورزنی درباره نحوه جایگزین شدن هراز به جای تیم‌ کاله در سوپر لیگ نیز گفت: کاله یکی از تیم‌های خوب لیگ در چند سال اخیر بوده و سرمایه گذاری خوبی هم در زمینه سالن در آمل انجام داده است که بتواند برای رویدادهای مختلف استفاده کند. مسئولان کاله گفتند یک سال استراحت می‌خواهیم و قصد داریم در در رده جوانان باشیم. ما هم مجددا با مسئولان تیم کاله و حتی استاندار مازندران جلسه داشتیم که کاله در لیگ بماند، چون استان مازندران یکی از قطب‌های والیبالی ایران است که بازیکنان خوبی از آنجا داریم. با همه این اقدامات متاسفانه به هر دلیلی مسئولان کاله می‌خواهند امسال در لیگ نباشند، اما ما نباید این سهمیه را از دست بدهیم و به عبارتی تیم هراز جایگزین شد تا از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده‌ کنیم.

او افزود: اگر تا تاریخی‌ که اعلام می‌شود تیم‌ها نتوانند امتیاز خود را ‌واگذار کنند، فدراسیون تصمیم گیری می‌کند. همچنین برای جایگزینی تیمی که به هر دلیلی از لیگ انصراف می‌دهد یا به هر دلیلی نمی‌تواند در مسابقات حضور پیدا کند، اگر تیمی می‌خواهد جایگزین تیمی بدهکار شود، باید همه بدهی‌های تیم انصراف دهنده را تسویه کند. کاله تیم خوش حسابی بود و بدهی‌های امسالش هم بخاطر نیمه کار ماندن مسابقات بود که قطعا برطرف می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.