مسی ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۷ قرارداد خود را تا پایان فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ با بارسا تمدید کرد؛ در آن برهه، بندی در قرارداد وی گنجانده شد مبنی بر اینکه مرد آرژانتینی می‌تواند در تابستان ۲۰۲۰ بدون حق فسخ نیوکمپ را ترک کند به شرطی که تا پیش از ژوئن تصمیم خود را با باشگاه در میان بگذارد.

براساس اعلام چند منبع، تاریخ اصلی انقضای این بند ۳۰ ماه مه بوده است؛ تاریخی که با زمان برگزاری فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا در استانبول که البته به تعویق افتاده است، تلاقی داشت.

اِل‌پایس نخستین رسانه‌ای بود که سپتامبر سال گذشته جزئیات قرارداد مسی را منتشر کرد؛ جزئیاتی که بعدها توسط «جرارد پیکه» هم‌تیمی وی مورد تایید قرار گرفت.

از آن زمان به بعد، بسیاری از تیم‌ها از جمله منچسترسیتی شرایط مسی را زیر نظر گرفتند اما منابع داخلی باشگاه همواره بر این عقیده بوده‌اند که برترین گلزن تاریخ باشگاه همچنان در نیوکمپ خواهد ماند.

البته در این بازه، لحظاتی وجود داشت که می‌توانست این عقیده راسخ را متزلزل کند؛ مسی با «اریک آبیدال» مدیر ورزشی باشگاه در اینستاگرام دچار تنش لفظی شد.

با این حال، مسی همواره تاکید کرده است که تمایل دارد کفش‌هایش را در خانه یعنی بارسلونا بیاویزد هرچند در چند مورد نیز از تمایلش برای بازگشت به باشگاه دوران کودکی خود در آرژانتین یعنی «نوولز اولد بویز» پرده برداشته است.

مسی به عنوان یک نوجوان مستعد وارد بارسلونا شد و از زمان امضای نخستین قرارداد حرفه‌ای خود در سال ۲۰۰۵، تاکنون هشت بار با بارسا تمدید کرده است و مبلغ فسخ قرارداد وی نیز در این مدت ۷۰۰ میلیون یورو مقرر شده است.

آبی اناری‌ها حالا امیدوارند تا با مرد آرژانتینی قرارداد تازه‌ای امضا کنند و «جوزپ ماریا بارتومئو» رییس باشگاه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ۶ بار برنده توپ طلای جهان پیش از انقضای قراردادش در سال ۲۰۲۱، با کاتالان‌ها قرارداد امضا کرده و با آنان به توافق می‌رسد.

مسی با ۶۲۷ گل با اختلافی فاحش برترین گلزن تاریخ آبی اناری‌ها است؛ او علاوه بر این، ۷۱۸ بار با پیراهن این تیم به میدان رفته است و تنها کسی که در بارسا از این حیث به وی برتری دارد، «ژاوی هرناندز» ستاره اسبق این تیم با ۷۶۷ بازی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.