علی ربیعی، سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی را برای دولت فراهم می‌کند تا مجدد با آرمان‌های امام و انقلاب بیعت مجدد کند. برای ادامه مسیرمان ارجاع به خطوط اصلی امام الگویی است که همواره بخصوص در دوران پرتلاطم امروز پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: انتقال رهبری در ۱۴ خرداد سوال بزرگی برای جهان و داخل کشور بود اما با خرد جمعی این انتقال به بهترین وجه صورت گرفت و تا امروز رهبری محور ثبات، مقاومت و تکیه‌گاه تحولات کشور شده و شیوه انتقال هم مرهون دیدگاه امام است.

ربیعی تاکید کرد: ما در دولت بر اصول و آرمان امام تاکید داریم، مبارزه با بی عدالتی و فقر، مردم باوری، توسعه و پیشرفت و مبارزه با ظلم از جمله این اصول است که به آن متعهدیم. در الگوی امام میزان رأی ملت است. پیشرفت ایران و مقابله با سلطه طلبی از آموزه‌های امام است و دولت به آن تعهد دارد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایرنا بخوانید؛

*امیدواریم همانگونه که قانون اساسی دولت را محور اداره امور اجرایی قرار داده و قوه مجریه که بار اجرایی را به دوش می کشد، مجلس تازه نفس هم به هم‌افزایی دولت در این مصاف بپیوندد و در عمل برای حل مشکلات و پیشرفت و توسعه کشور به کمک و توسعه کشور به پا خیزد.

* این مهم تنها و تنها در حوزه عمل محقق می شود، دولت در زمان باقیمانده خود نه‌تنها به ادامه مسیر درست خدمتگزاری به ملت آن هم در سخت ترین شرایط تاریخی با قدرت ادامه خواهد داد بلکه نهاد سازی مناسب برای ادامه مسیر در دولت آینده را هم فراهم خواهد ساخت.

* امروز اعلام می‌کنیم تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ از پا نخواهیم نشست و هیچ فرصتی را تلف نخواهیم کرد دولت ایستاده، دولت مقاوم. امروز دولت در مسیر مطلوب در حال حرکت است و با توجه به شرایط تحمیلی برای کاستن از نگرانی مردم برای هم افزایی و حل مسائل در این مسیر دشوار دست دوستی به سوی همه قوا دراز کرده است.

* معتقدیم در شرایط دشوار امروز کشورر، جامعه متحول شده با نیازهای متنوع، تحریم های کمرشکن و ضد بشری بی‌نظیر در تاریخ روابط بین الملل، فشار عظیم اقتصادی برای به چالش کشیدن بین مردم و نظام  و فشار بی‌حد وحصر بر زندگی مردم، هجوم بی‌سابقه سیاسی علیه ایران و فشار بر امنیت روانی مردم، اقتصاد کوچک شده ناشی از تحریم، همه ارکان نظام در این شرایط با همه توان خود برای عبور اطمینان بخش و به سرمنزل مقصود بردن جامعه باید به طورهم افزا در کنار هم قرار بگیرند.

* ما دولتی با درآمدهای ارزی و فراوان و نجومی نبودیم، دولتی بودیم که با سخت‌کوشی و  عقلانیت و تلاش بی محابا برای اداره کشور پرداخته‌ایم، به هم موارد پیش گفته توجه و به آن مدیریت موفق صد روزه کرونا را اضافه کنید، کووید ۱۹ فقط در ۱۳ رسته محاسبه شده ما را  با ۱۰۸ هزار میلیارد تومان کسری درآمد و ضربه به کسب و کارها مواجه کرد.

* در اسفند سال گذشته ۶۵  هزار میلیارد تومان و در فروردین امسال حداقل ۴۳ هزار میلیارد تومان کسب و کارهای ما آسیب دیده است، ما در کنار موارد پیش گفته با کرونا هم مواجه هستیم، الگوی مدیریت کرونا به ما نشان داد که با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها از قوا تا نیروهای مسلح و حاکمیت واحد و دولت واحد و اعتماد بالای مردم به دولت می‌توانیم از همه بحران‌ها عبور کنیم.

* ما می‌توانیم برنامه‌های متعددی برای پیشرفت جامعه با همکاری با مجلس شورای اسلامی در پیش رو داشته باشیم، لوایح متعددی داریم که می‌توانیم با همکاری مجلس به نتایج خوبی برسیم، از سال ۹۲ با تلاش بی وقفه برای احقاق حق مردم از تحریم و تامین منابع ملی، از اقتصاد با همه توان و تلاش خود حرکت کردیم.

* این را همه مردم شاهد هستند که با وجود مشکلات واقعی اعم از تهدید زورگویان جهانی و تمام مشکلات موجود، نهراسیدیم و در ۵۵ ماه کارنامه درخشانی با رشد اقتصادی بالا، تورم پایین، درصد اشتغال قابل قبول و نرخ ارز تثبیت شده و پیشی دادن مزد بر تورم داشتیم.

* دولت در این دوره با روی کارآمدن دولت نامتعادل در ایالات متحده آمریکا که نه تنها ایران بلکه دنیا را با چالش روبرو ساخت، روزهای سخت و پرتلاش و نفس‌گیری را با همه توان و انرژی خود برای مدیریت این دوره انجام داد و امروز هم ایستاده و مقاوم به کار خود ادامه می‌دهیم.

ادامه دارد...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.