به نوشته روزنامه دیلی میل، کیت الیسون، دادستان کل مینه‌سوتا گفت، درک شووین ۴۴ ساله افسر پلیس سفیدپوست است که در پی اعمال خشونت و مرگ جورج فلوید سیاهپوست از کار اخراج شد؛ مرگ این مرد سیاهپوست اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا و سایر کشورهای جهان به همراه داشته است.

این افسر پلیس در حال حاضر با قرار وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری در بازداشت و نظارت ۲۴ ساعته است و ماموران زندان از بیم خودکشی، وی را تحت نظارت قرار داده‌اند. افسران هم هر ۱۵ دقیقه یک بار به وی سر می‌زنند.

زندانی که این افسر سابق پلیس در آن تحت بازداشت است، اعلام کرد: شووین تحت نظارت دائم است و در یک سلول انفرادی قرار دارد. شووین ۲۳ ساعت در سلولش است و فقط یک ساعت بیرون آورده می‌شود. وی همچنین به کتاب، قلم و کاغذ دسترسی دارد.

دادستان کل مینه‌سوتا همچنین اعلام کرد، سه افسر سابق دیگر هم با دستگیری احتمالی به دلیل دست داشتن در مرگ این فرد سیاهپوست روبرو می‌شوند. وی ادامه داد: حقیقت امر این است که تحقیقات درباره مرگ فلوید هنوز در جریان است و ما هنوز در میانه این تحقیقات هستیم.

این در حالیست که پس از متهم شدن این افسر پلیس، همسرش کلی شووین هم دادخواست طلاق داده و گفته می‌شود که بابت مرگ این مرد سیاهپوست به شدت ناراحت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.