روحانی: ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با وی، با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری وی در افغانستان و ابراز خرسندی از توافق بوجود آمده میان گروه های سیاسی در این کشور، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه ارکان دولت و شورای عالی مصالحه،‌ شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در افغانستان باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات و موفقیت‌های کشورمان در مبارزه با کرونا و ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی به مهاجرین افغانی،‌ اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به برادران افغانی در مسیر مبارزه با کرونا با همین روند ادامه خواهد داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه و دوستانه با همه همسایگان بویژه افغانستان است، گفت: گسترش ثبات و امنیت در افغانستان را در راستای توسعه ثبات و امنیت خود می دانیم و معتقدیم اختلافات گروهها از طریق مذاکره در چارچوب اصول حل و فصل می شود و در این مسیر همواره در کنار دولت و ملت افغانستان هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط دوجانبه ایران و افغانستان در مسیر پیشرفت قرار دارد، اظهار داشت: باید برای تسریع در اجرای توافقات و پروژه های فی مابین از جمله راه آهن خواف-هرات به عنوان یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی میان دو کشور تلاش کنیم.

دکتر روحانی افزود: تکمیل و راه اندازی پروژه راه آهن چابهار به زاهدان در یکسال پیش رو می‌تواند تحول مثبتی در توسعه حمل و نقل و جابه جایی کالا در منطقه بوجود آورد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این گفتگوی تلفنی با آرزوی سلامتی و توفیق دولت و ملت ایران در مقابله با بیماری کرونا، کمک ها و ارائه خدمات درمانی به مهاجرین افغانستانی در ایران را بسیار ارزشمند دانست و از دولت و ملت ایران تقدیر کرد.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه،‌ خواستار حمایت کشورمان از روند صلح و گفتگو در افغانستان شد.

اشرف غنی همچنین با اشاره به روابط روبه توسعه ایران و افغانستان در بخش های مختلف ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات و همکاری های فی مابین باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.