مدارس کلاس های سال اول و دوم مقطع اول و دوم دبیرستان شهر پکن از امروز بازگشایی شد و بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز به کلاس های درس بازگشتند.

قرار است از ۸ ژوئن / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹/ نیز مقاطع چهارم و پنجم مدارس ابتدایی پکن و همچنین مهد کودک ها باز شوند و دانش آموزان در کلاس های درس خود حاضر شوند.

علاوه بر پکن، همچنین بسیاری از آموزشگاه های شهر "چانگ چون" استان جی لین واقع در شمال شرقی چین که در روزهای گذشته به کانون کرونا تبدیل شده بود و منطقه خودمختار نینگ شیا در شمال غربی چین از امروز بازگشایی شد.

گزارش ها حاکی است در روند بازگشت دانش آموزان، قبل از ورود به آموزشگاه، مراحل معاینه و سنجش تب انجام شده و کارهای ضد عفونی آموزشگاه و بهداشت فردی نیز رعایت می شود.

بازگشایی مدارس پکن در حالی است که دانش ‌آموزان سال آخر دبیرستان شهرهای پکن و شانگهای پس از هفته‌ها دوری از مدرسه از ۸ اردیبهشت در سر کلاس های خود حاضر شده بودند.

گزارش می افزاید محیط مدارس کاملا ضد عفونی و بیش از ۲ میلیون ماسک برای استفاده دانش‌آموزان و کادر مدارس مهیا شده است سنجش درجه‌ حرارت بدن و ضدعفونی دست‌ها در بدو ورود به مدرسه انجام شده و استفاده از ماسک در کل زمان حضور، الزامی است.

تعداد دانش‌آموزان هر کلاس به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافته و در آن واحد تنها دانش‌آموزان یک کلاس‌ می‌توانند جهت فعالیت بدنی در حیاط مدرسه حضور یابند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.