روزنامه خبر ورزشی نوشت: مربی پرسپولیس و دستیار یحیی گل‌محمدی نیز از جمله کسانی است که تصور می‌کند کرونا بهانه‌ای برای برخی تیم‌ها شده تا لیگ را به تعطیلی بکشانند. حمید مطهری در گفت‌وگو با خبرورزشی پیشنهاد می‌دهد که سازمان لیگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا باید راستی‌آزمایی را در دستور کار خود قرار بدهند تا تفاوت واقعیت و ادعاهای ناصواب مشخص شود و...

آقای مطهری چه خبر؟ چرا بازی دوستانه شما و نیروی‌زمینی لغو شد؟

الان همه جا بحث این است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و تیم مقابل هم تست PCR انجام نداده بود.

بازی‌های دوستانه بعدی که برقرار است؟

ان‌شاالله با نظر آقایحیی (گل‌محمدی) بازی‌های تدارکاتی مناسبی انتخاب خواهیم کرد که بچه‌ها قبل از شروع مسابقات در شرایط بازی قرار بگیرند.

خیلی مطمئن از برگزاری مسابقات صحبت می‌کنید. برخی فکر می‌کنند دوباره این رقابت‌ها به تعطیلی کشیده شود.

نه، فکر نمی‌کنیم و فدراسیون و سازمان لیگ هم نباید چنین اجازه‌ای بدهند. من طی روزهای گذشته بارها شنیدم که چند عضو فلان تیم کرونا گرفته‌اند یا اینکه بهانه‌های کرونایی باب شده است. این قشنگ نیست و باید فکری کرد.

چه فکری؟

به نظرم بهترین راهکار راستی‌آزمایی است که جلوی بهانه‌ها گرفته شود. باید متولیان امر با دقت بیشتری روی بهانه‌های کرونایی نظارت کرده و جلوی آن را بگیرند.

ولی دقت این تست‌ها خیلی بالا نیست و خطا هم دارد!

بله، اما باید با کرونانمایی برخورد و متخلفان را محروم کرد. همان‌طور که یک بازیکن دوپینگ می‌کند و محروم می‌شود کسانی هم که وانمود می‌کنند کرونا گرفته‌اند باید محروم شوند.

جالب شد!

شما به این نکته توجه داشته باشید که فرهنگ خوب از قانون سفت و سخت می‌آید. اگر شما قانون محکمی داشته باشید هیچ‌کس به خودش اجازه نمی‌دهد بی‌قانونی کند. قانون محکم هم یعنی جریمه سنگین برای تخلفاتی که فرهنگ را زیر سؤال برده یا مخدوش می‌کند. اگر جریمه‌ای در کار نباشد شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند با سرعت غیرمجاز رانندگی کنند، چراغ قرمز را رد کنند یا اینکه ورود ممنوع بروند. در فوتبال هم همین طور است. فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و حتی کمیته اخلاق می‌توانند با سخت‌گیری‌های خود بازدارنده باشند.

الان از تیم شما هم تست کرونای دو نفر مثبت بود و پرسپولیس که دوست ندارد لیگ تعطیل شود. بنابراین شاید واقعاً تست اعضای برخی تیم‌ها مثبت بوده باشد؟

ولی قبول کنید این روش خوبی نیست که هر تیم خودش جداگانه بخواهد تست کرونا بگیرد. این کار باید به صورت واحد یا حداقل زیر نظر یک نهاد واحد در شهرهای مختلف انجام شود. می‌توانند حتی اکیپ‌هایی از وزارت بهداشت و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی یا ایفمارک به شهرستان‌های مختلف اعزام و تست بگیرند. این اقدام می‌تواند بازدارنده باشد که برخی تیم‌ها ادعای واهی نداشته باشند.

شرایط بازیکنان شما درتمرینات گروهی چطور است؟

فلسفه پرسپولیس قهرمانی است. تیمی که فقط در این اندیشه باشد با قدرت هم تمرین می‌کند. من هر روز می‌بینم بازیکنان زیر نظرکادر فنی با تمام توان و به سختی کار می‌کنند، چون هدف بزرگی دارند. این پرسپولیس لایق احترام بیشتری از سوی اهالی فوتبال است.

منظور شما مصاحبه‌های برخی تیم‌ها علیه پرسپولیس است؟

پیش از این آقای گل‌محمدی هم اشاره کردند این پرسپولیس یک مورد نمونه و بی‌نظیر است و بازیکنانش تفکر قهرمانی دارند. شاید در این سال‌ها کمتر تیم و کمتر بازیکنانی چنین تفکری داشته‌اند و با یک جام سیر نشده‌اند.

جو تیم چطور است؟

جو تیم کاملاً آرام و تمرکز فقط روی تمرینات است. سعی می‌کنیم خیلی به مسائل جانبی و حاشیه‌ای توجه نکنیم.

غیرممکن است! مگر می‌شود مصاحبه‌های مختلف در خصوص تعطیلی لیگ یا جام خریدن برای پرسپولیس را ببینید و بشنوید و حرفی نزنید؟

شاید حق با شما باشد، اما باید دید پشت سر این حرف‌ها چیست؟ چرا همه علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کنند؟ کمی فکر کردن در این رابطه و اینکه نمی‌توانند در زمین مسابقه حریف این تیم قهرمان شوند خیلی چیزها را روشن می‌کند. از آن گذشته پرسپولیس مورد حمایت شدید هوادارانش است که به مربیان و بازیکنان قوت قلب می‌دهند.

شما خودتان حدس می‌زنید لیگ برگزار شود یا نه؟

باید برگزار شود. همان‌طور که رستوران‌ها باز شدند یا اماکن عمومی دایر شده است، فوتبال هم باید دوباره راه بیفتد و از رونق نیفتد. شما الان می‌بینید نشاط اجتماعی هم به خاطر بحران کرونا کم شده است. یکی از راه‌های ایجاد شور و نشاط نزد مردم برگزاری مسابقات فوتبال است. تماشای مسابقات فوتبال حتی از تلویزیون یکی از تفریحات مردم کشورمان است و نباید این سرگرمی بی‌آزار را ازمردم بگیریم.

البته برخی تیم‌ها هم می‌گویند فقط پرسپولیسی‌ها موافق ادامه لیگ هستند؟

اصلاً این‌طور نیست. الان دو تیم مس رفسنجان و مس کرمان در رده‌های اول و دوم جدول لیگ دسته دوم هستند. تکلیف این لیگ چه می‌شود؟ یا اینکه لیگ دسته دوم را چگونه می‌خواهند مختومه اعلام کنند؟ این دوستانی هم که می‌گویند فقط پرسپولیس مخالف است باید واقعیت‌ها را بگویند. اگر امروز اختلاف آن‌ها با پرسپولیس ۳ یا ۴ امتیاز بود همین حرف را می‌زدند؟ محال است!

به عنوان سؤال آخر پیشنهاد شما چیست؟

فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد و ما باید به زندگی کردن همراه با ویروس کرونا عادت کنیم. باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و تحمل کنیم تا این ویروس فروکش کند. همان‌طور که سایر مشاغل با چنین تفکری راه‌اندازی شده‌اند، فوتبال هم باید دوباره راه بیفتد. البته نقش فدراسیون فوتبال خیلی می‌تواند حائز اهمیت باشد. فدراسیون باید قاطعیت داشته باشد. من مصاحبه‌ای از آقای علی‌نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان خواندم که ایشان گفته بود فدراسیون‌ها برای برگزاری مسابقات استقلال دارند و ما دخالت نمی‌کنیم. حرفی به جا و درست که امیدوارم دوستان فدراسیون و سازمان لیگ یک بار دیگر با دقت آن را از نظر گذرانده و اجازه ندهند برخی‌ها به خاطر منافع شخصی و به ضرر فوتبال حرف از تعطیلی لیگ بزنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.