به گزارش الوطن، لیگ ستارگان قطر به ایستگاهی جدی برای بازیکنان ایرانی در چند سال اخیر تبدیل شده اما در یکی دو سال اخیر شاهد غروب مدرسه ایرانی در لیگ قطر بوده‌ایم.

الوطن در گزارش خود نوشت: در کنار افت بازیکنان کره‌ای شاغل در لیگ قطر شاهد افت بازیکنان ایرانی هم بوده‌ایم. در فصل جاری لیگ ستارگان قطر سه بازیکن ایرانی حضور دارند که نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: "مرتضی پور علی گنجی بعد از تجربه موفقی که در السد داشت با پیوستن به العربی به لیگ ستارگان قطر برگشت اما این مدافع ایرانی اصلا نتوانسته است که در فصل جاری انتظارات را برآورده کند و انتقادها از او بالا رفته است.

در فصل جاری عملکرد العربی در خط دفاعی خوب نبوده است و گل های زیادی دریافت کرده است و همین باعث شده تا هواداران العربی به انتقاد از پورعلی گنجی بپردازند و خواستار انتخاب جایگزینی برای او در تیم باشند. شاید آسیب دیدگی‌های زیاد در افت این مدافع ایرانی تاثیر گذار باشد. درست است که پورعلی گنجی افت کرده اما همچنان از بهترین مدافعان لیگ قطر است و عملکرد خوب او در السد چنین چیزی را ثابت می‌کند. اگر او می‌خواهد که در تیم بماند باید بهتر از این ظاهر شود.

اما کریم انصاری فرد دیگر بازیکن ایرانی است که در لیگ ما بازی می کند. او در السیلیه نتوانسته است که انتظارات را برآورده کند. هدف از جذب انصاری فرد تلاش السیلیه برای قرار گرفتن در رده های نخست جدول بود اما نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه السیلیه نسبت به فصل قبل هم افت کرده و الان در رده ششم جدول رده بندی جای دارد. انصاری فرد نتوانسته که مهاجم بزرگی برای السیلیه باشد و عملکرد او در مقایسه با دیگر مهاجمان خارجی بسیار ضعیف تر بوده است".

در پایان این گزارش آمده است: رامین رضاییان با وجود آنکه مهاجم نیست اما بهتر از انصاری فرد ظاهر شده و توانسته که ۸ گل به ثمر برساند البته او نتوانسته که مانع از جدایی تیمش از قعر جدول رده بندی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.