پرویز برومند،یکی از کسانی است که همیشه رک و پوست کنده حرفهایش را زده است. دروازه بان سابق استقلال برخلاف خیلی ها که می گویند فوتبال و لیگ برتر نباید شروع شود نظر دیگری دارد.او می گوید:«فوتبال هم مثل بقیه مشاغل.تازه خیلی از پروتکل های بهداشتی در فوتبال رعایت می شود که در کوچه و خیابان چنین چیزی هایی را نمی بینیم.لیگ برتر را برگزار کنند و همه چیز تمام شود.»برومند در حالی این حرف ها را زده که شاید خیلی ها از حرف های او ناراحت شوند اما به قول خودش:«ناراحتی که ندارد.من حرف بدی نمی زنم.دارم می گویم در زمین چمن کشتی کج هم که بگیرند کسی کرونا نمی گیرد.کرونا از راه قلیان و این چیزها سرایت می کند.»

*لیگ برتر مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود اما حالا با موافقت ستاد مقابله با کرونا قرار است از ۲۹ خرداد مسابقات از سر گرفته شود اما بیشتر تیم ها با ادامه لیگ مخالفت کردند و معتقد هستند کرونا برای فوتبالیستها خطرناک است.

هیچ‌کدام از بازیکنان مبتلا شده به کرونا در زمین چمن ویروس را نگرفته‌اند. بعضی بازیکنان ساعت‌ها بیرون منزل هستند و رفتار پرخطر هم دارند، اما به ساعت تمرین که می‌رسد، یادشان می‌افتد ویروس کرونا وجود دارد!

* در این مدت عکسهایی از فوتبالیست ها منتشر شده که نشان می دهد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند و  به تفریح و گردش پرداخته اند!

دقیقا همینطور است. خودتان هم می دانید ورزشکاران ما قلیان می کشند و هنگام کشیدن قلیان استرسی بابت کرونا ندارند، اما در محیط ورزشی دچار ترس می‌شوند و این نمایش‌ها زیبنده نیست. وقتی قبل از بازی از همه تست گرفته شود و کسی مبتلا نباشد، حالا در زمین چمن کشتی کج هم بگیرند، چیزی برای انتقال وجود ندارد، پس این‌گونه ابراز نگرانی کردن چه دلیلی دارد؟

*در این مدت بسیاری از تیم ها هم با برگزاری بازیها بدون تماشاگر مخالفت کرده اند.نظر شما در این باره چیست؟

سازمان لیگ اشتباه کرد که به لیگ سکته داد. از همان ابتدا اگر بازی‌ها را پشت درهای بسته برگزار می‌کرد و قبل از هر مسابقه از همه تست می‌گرفت، خود لیگ به جامعه روحیه مثبت می‌داد.

*چند تیم خصوصی در نامه ای تهدید به انصراف و کناره گیری از لیگ کرده اند.این اتفاق بدون شک حاشیه های زیادی را به همراه خواهد داشت.

همه مردم از صبح تا شب دنبال کار، زندگی و کسب درآمد برای گذران عمر هستند و میانگین درآمد سالانه بسیاری از هموطنان ۳۰، ۴۰ میلیون تومان است، اما بازیکنی که روزی ۱,۵ ساعت تمرین می‌کند و در سال ۳، ۴ ماه هم تعطیلات دارند و ۲ میلیارد می‌گیرند، فکر می‌کنند خونش رنگی‌تر از سایرین است. مگر همه ما در اجتماع با ویروس کرونا مواجه نیستیم؟ پس فوتبالیست‌ها نباید فکر کنند بالاتر و مهم‌تر از سایر اقشار هستند. به نظرم صحبت از تعطیل کردن لیگ خجالت‌آور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.