«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» در پاسخ به سئوال مجری برنامه در زمینه نحوه مقابله با مخالفان آمریکا همچون چین و روسیه  و تلاش ‌آن‌ها در ایجاد ناآرامی‌های بیشتر در این کشور، گفت که ممکن است فعالان روس چنین اقداماتی را در ایالات متحده انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری افزود، ممکن است آمریکا  اختلافات سیاسی داشته باشد اما قبلا این بحران‌ها را  پشت سر گذاشته شده  و ایالات متحده  بر آن‌ها غلبه خواهد کرد.

اوبراین درباره ایران نیز مدعی شد:«بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید. ما ابزارهایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفت‌وگو می‌کنم و ما در روزهای آینده هم آنها را ملاقات خواهیم کرد.»

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده کشورش در تقابل با چین به ویژه موضوع هنگ‌کنگ اشاره کرد و گفت که دولت آمریکا در حال بررسی روابط با هنگ‌کنگ و چین است.

رئیس جمهور آمریکا نیز یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی از سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاه پوست این کشور توسط نیروهای گارد ملی تشکر کرد و از تلاش برای «تروریست معرفی کردن» گروه‌های از متعرضان خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.