به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۱ بیمار در بخش های عادی مراکز درمانی استان تهران به عنوان موارد قطعی جدید ابتلا به کرونا و ۷۲ بیمار نیز در بخش های مراقبت های ویژه بستری شده اند. 

وی با بیان اینکه مجموعا ۲۹۴ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از مجموع بیمارستان های استان مرخص شده اند، درباره تعداد بستری های جدید نسبت به روز گذشته گفت: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش مختصری داشته است و مجموع بیماران جدید نسبت به روز قبل ۲.۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

زالی اظهار داشت: سهم بیمارانی که از مجموع بخش های بهداشتی و درمانی به عنوان بیماران سرپایی مراجعه کرده و بعد بستری شدند در ۲۴ ساعت گذشته از ۳.۷ به ۵.۶ رسیده که افزایش مختصری را نشان می دهد.

وی افزود: بنابر این آمارها در بخش های مراجعان به مراکز بهداشت و مراجعان مراکز درمان، هم در بخش موارد جدید بخش های عادی و بخش های ویژه نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش مختصری داشته است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: مهمترین مساله در برخورد با بیماری کرونا و کاهش موارد ابتلا جدی تلقی کردن بیماری است.

زالی ادامه داد: خطر بیماری کرونا از کشور و استان تهران زدوده نشده و تهران یکی از شهرهایی است که در آن روزانه موارد ابتلای جدید گزارش می شود و این گزارش ها نشان می دهد هنوز در پایتخت بحث کرونا باید جدی تر تلقی شود.

وی افزود: هرگونه تسامح و عدم اجرای شیوه نامه های بهداشتی توسط شهروندان می تواند منجر به بروز کاستی در فاصله گذاری اجتماعی شود و به صورت تصاعدی افزایش موارد ابتلا را در پی داشته باشد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: کرونا در تهران پایان یافته نیست و کماکان در بحث کرونا مساله باید جدی تر تلقی شود.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات شناوری که در آمارها وجود دارد و به ویژه موارد جدید گزارش شده، ما هنوز برای کنترل قطعی کرونا در تهران به زمان نیاز داریم.

زالی تاکید کرد: مهمترین عامل برای انتقال این بیماری حضور در مراکز پرتراکم و پرتردد و به ویژه بدون استفاده از وسایل حفاظتی است و در شرایط فعلی که خطر در کمین ماست و این بیماری فریبنده به هر طریقی می تواند با سازوکارهای فریبنده خود منجر به تسخیر میزبان های جدید شود، باید با مراقبت های بیشتر نسبت به محافظت از خود در برابر این ویروس توجه کنیم.

وی مهمترین خطر نگران کننده در استمرار اپیدمی را خستگی شهروندان در اجرای پروتکل های بهداشتی و تسامح نسبت به خطر بیماری کرونا عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.