به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که قرار بود هفته آینده محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا در اسپانیا رفع شود، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه گفت که وضعیت اضطراری و تعطیلی‌های ناشی از آن باید ۱۵ روز دیگر تا ۲۱ ژوئن (اول تیرماه) تمدید شود.

سانچز گفت به رغم آنکه مرگ‌ومیر ناشی از کووید۱۹ به صورت چشمگیری در کشورش کاهش یافته، اما تعطیلی‌ها برای آخرین بار به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید می‌شود تا اسپانیا "یک بار برای همیشه از شر این همه‌گیری خلاص شود."

براساس تصمیم جدید دولت اسپانیا که باید به تصویب پارلمان برسد، از ۲۱ ژوئن وضعیت اضطراری ملی اعلام شده به دلیل شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی‌ها لغو می‌شود و شهروندان می‌توانند در مناطق خود آزادانه رفت‌وآمد کنند؛ اما باقی‌مانده محدودیت‌ها اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) به پایان می‌رسد و از آن پس اسپانیایی‌ها امکان تردد در سراسر کشورشان را خواهند داشت.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه تنها ۲ نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند و شمار کل فوت‌شدگان کرونایی به ۲۷ هزار و ۱۲۷ نفر رسید. موارد ابتلای جدید نیز روز یکشنبه ۹۶ نفر اعلام شد که شمار کل مبتلایان را به ۲۳۹ هزار و ۴۲۹ نفر می‌رساند.

اسپانیا از ۱۴ مارس (۲۴ اسفندماه) تعطیلی سراسری سخت‌گیرانه‌ای را اعمال کرده است و در این مدت مردم فقط برای خرید غذا و مراجعات پزشکی حق خروج از منزل داشتند؛ اما این محدودیت‌ها به تدریج در حال لغو شدن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.