«کملا هریس» سناتور ایالت فلوریدای آمریکا در پیامی در توئیتر به نابرابری و بی عدالتی علیه سیاه‌پوستان در آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «جوامع سیاه‌پوستان قرن‌هاست که عدالتی برابر تحت قانون دریافت نکرده‌اند. خون سیاه‌پوستان پیاده‌روهای آمریکا را آغشته کرده است. درد واقعی و عمیق است.»

این سناتور ایالت فلوریدا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «ما باید گوش فرا داده و اذعان کنیم و اقداماتی برای تغییر در جوامع خود اتخاذ کنیم.»

روزنامه گاردین نیز در گزارشی نوشت که پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را به قتل می‌رساند، در حالی که این قتل‌ها عواقبی برای آنها ندارد. پلیس آمریکا همچنین سالانه حدود 12 میلیون نفر آمریکایی را دستگیر می‌کند. از سال 2005 تا کنون با وجود اینکه 15 هزار نفر از مردم توسط افسران پلیس آمریکا کشته شده‌اند، کمتر از 150 نفر از این افسران به قتل متهم شده‌اند. 

در این گزارش آمده است که این عملکرد پلیس، اعمال قانون نیست، بلکه به دنبال برتری دادن به سفیدپوستان نسبت به سیاه‌پوستان است و هیچ راهکاری برای حل این مسئله وجود ندارد؛ زیرا برتری سفیدپوستان یک اساس و پایه‌ای است که این کشور (آمریکا) بر آن بنا شده است. زندگی رنگین‌پوستان در کشوری که قانون و حکومت باید (در مورد آنها) عوض شود به این معناست که ما باید منتظر بمانیم تا نمونه‌های بیشتری مانند این خبرنگار سیاه پوست و «جورج فلوید»، سیاه پوست کشته شده، ببینیم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.