بهرام سرمست روز یکشنبه در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  افزود: صحن ها و فضاهای روباز حرم مطهر بانوی کرامت از امشب با رعایت پروتکل های بهداشتی  ۲۴ ساعته پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال زائرین و مشتاقان اهل بیت (ع)  علاوه بر صحن ها و فضاهای روباز مسجد مقدس جمکران شبستان های حضرت فاطمه الزهرا(س)و امام علی (ع) این مسجد مقدس نیز از امشب بازگشایی می شود.

با شیوع ویورس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، محدودیت هایی برای ورود زائران به اعتاب مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) ایجاد شد که در نهایت با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ۲۶ اسفندماه فعالیت و میزبانی تمام اعتباب مقدس از پذیرش زائران متوقف شد.

ابتدای خرداد ماه جاری با اعلام قائم مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)، پس از حدود ۹۰ روز تعطیلی، صحن‌ها و حیاط‌های روباز از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفت.

این تصمیم به دنبال آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی حرم‌های مقدس پس از عید فطر و پس از هماهنگی‌های انجام شده با ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

بر این اساس صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه با به صدا درآمدن نقاره‌های حرم مطهر، صحن‌های این حرم شریف در اختیار زائران، مجاوران و همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفت و از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر میزبان زائران بود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.