«راشا تودی» گزارش داد: «به رغم ادعای مقام‌های آمریکایی از قبیل فرماندار مینه‌سوتا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، مشخصات آدرس اکثریت گسترده‌ای از افرادی که تاکنون در بحبوحه شورش‌ در مینیاپولیس بازداشت شده‌اند، مربوط به مینه‌سوتا بوده است».

به گفته این شبکه، پایگاه آمریکایی «فاکس ۹» با بررسی گزارش‌های مربوط به زندان‌های ایالت مینه‌سوتا خبر داد،  از مجموع ۴۵ نفری که روزهای جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری به اتهام «شورش و غارت» در مینیاپولیس دستگیر شدند، آدرس محل زندگی ۳۸ نفرشان مینه‌سوتا و فقط ۶ نفر از آنها محل زندگی شان خارج از این ایالت بود.

داده‌های این رسانه آمریکایی در تناقض با اظهارات مقام‌های مختلف آمریکایی بوده که در روزهای گذشته بوده است.

پیشتر «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا گفته بود که ۸۰ درصد «اغتششاشگران و شورشیان» مینیاپولیس از خارج از این ایالت آمده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم ادعا کرده بود: «۸۰ درصد از اغتشاش‌گران شب گذشته در مینیاپولیس از خارج از این ایالت بوده‌اند. آنها در حال آسیب رساندن به کسب‌وکارها، خانه‌ها و جامعه خوب و سخت‌کوش مینیاپولیس هستند که خواستار صلح و برابری هستند».

رد ادعای ترامپ درباره منشاء خارجی اعتراضات در مینیاپولیس در حالی انجام شده که اعتراضات به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله برای پنجمین شب متوالی علاوه بر مینیاپولیس در مناطق مختلف آمریکا انجام شده است.

طبق گزارش رسانه‌ها تا به امروز یکشنبه در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت مختلف آمریکا برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید در آمریکا، رنگ خون هم گرفته و رسانه‌های این کشور از تیراندازی به حداقل سه نفر و مرگ یک معترض خبر داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.