ابوعلی البصری، رئیس مرکز "صقور" و مدیرکل مرکز اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز این کشور فاش کرد: طرح تروریستی خطرناک داعشی‌ها که قصد داشتند آن را در بصره و چند استان دیگر اجرا کنند، ناکام ماند.

البصری در این رابطه اظهار کرد: پس از شناسایی یک گروهک تروریستی در استان بصره و بازداشت دو تن از اعضای آن که مسؤول ارتباط‌گیری مجدد با داعشی‌های جدا شده و فراری از استان‌های آزاد شده بودند، این طرح تروریستی خنثی شد.

رئیس مرکز "صقور" و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق تاکید کرد: برای تروریست‌هایی که بازداشت شدند، پرونده‌های تروریستی باز شده و آنها به مشارکت در عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای مسلح، پیشمرگ‌ها و حشد شعبی، ایجاد کمین و همچنین بازداشت و شکنجه شهروندان در دوره تسلط داعش بر مناطق اشغالی سال ۲۰۱۴ در نینوا، الرمادی و صلاح‌الدین متهم شدند.

وی در ادامه گفت: مرکز "صقور" و مدیریت اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق در راستای عمل به دستورات مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح کشور و پیگیری‌های عثمان الغانمی، وزیر کشور دست به عملیاتی محرمانه و برق‌آسا زد که در نتیجه آن چند عملیات تروریستی علیه بغداد و دیگر استان‌ها و نیز اقلیم کردستان عراق خنثی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.