محمدحسین فرهنگی، با بیان این‌که اعتبارنامه قریب به اتفاق نمایندگان به تصویب رسیده، اظهار کرد: در مورد اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده، شعب اعتراضات را بررسی می‌کند اگر اعتبارنامه در شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد. این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند. 

وی با بیان این‌که طبق اصلاح آیین‌نامه، مجلس از همان روز اول رسمیت داشته، تصریح کرد: برهمین اساس انتخابات هیات رییسه برگزار شد و در واقع بعد از تایید نمایندگان هم می‌توانند رای بدهند و هم می‌توانند به عنوان مثال برای هیات رییسه کاندیدا شوند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رییسه اظهار کرد: کمیسیون تدوین آیین‌نامه گفت در این جلسه مقرر شد در نحوه‌ی امتیازبندی کمیسیون‌ها تغییراتی اعمال شود.

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعتبارنامه نمایندگان تایید شد و تنها تایید اعتبارنامه سه منتخب سید کاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی از سوی شعب اعلام نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.