محمدرضا زنوزی درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری به وزارت ورزش برای تعطیلی لیگ، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم من مالک تراکتور و ماشین‌سازی نیستم و هوادار تیم‌های تبریزی هستم. این دو باشگاه زیرمجموعه شرکت‌هایی هستند. درباره نامه ارسالی به وزارت ورزش باید بگویم که نامه‌ای نوشتیم و چهار باشگاه امضا کردند و الان هم بر موضع خودمان هستیم.

او در ادامه با بیان این که مشکل مالی تراکتور و ماشین‌سازی کذب است، گفت: در این زمینه ساسان انصاری مصاحبه‌ای انجام داده و گفته بیشترین پرداختی را باشگاه تراکتور داشته است. در حال حاضر هم با اعضای هیأت مدیره دو باشگاه تبریزی صحبت شده تا به صورت ١٠٠ درصدی و تمام و کمال حقوق بازیکنان و مربیان را پرداخت کنند. با این حال در سازمان لیگ این بحث را به راه انداخته‌اند که اگر لیگ تعطیل شود، باشگاه‌ها پول بازیکنان را نمی‌دهند.

 مالک باشگاه تراکتور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چرا خواهان تعطیلی لیگ است، گفت: به خاطر این که جان بازیکنان و خانواده‌ها درگیر است. ما وقتی ۴٠٠ مورد کرونایی در روز داشتیم، لیگ را تعطیل کردیم اما حالا ٣٠٠٠ نفر اعلام می‌شود و می‌خواهند لیگ را ادامه بدهند. خیلی‌ها نگران جام هستند اما ما در حالی که سه بار می‌توانستیم جام بگیریم، به هر عنوانی چنین اجازه‌ای به ما ندادند و به عناوینی این را از دست تراکتور گرفتند. جمعه سیاه هنوز از یاد هواداران تراکتور نرفته است. هواداران ما به دنبال جام فلزی نیستند؛ اگر این‌گونه بود این‌طور عشق نمی‌ورزیدند.

وی افزود: اسم لیگ خودمان را از انگلیس برداشتیم اما سیستم را از مالدیو انتخاب کردیم. با این شرایط اسم وزارت را عوض کنید و بگذارید وزارت تیم خاص، یا اسم فدراسیون فوتبال را عوض کنید و بگذارید فدراسیون یک تیم خاص! در شرایط فعلی ١۵ تیم می‌گویند لیگ برگزار نشود اما کار خودشان را می‌کنند. چرا مدیران را دعوت نکردند که نظرشان را بپرسند؟ ما را با کجا مقایسه می‌کنند؟ صحبت از شروع لیگ‌های اروپایی می‌کنند اما آنها میلیاردها دلار از حق پخش تلویزیونی می‌گیرند ولی ما هیچ دریافتی نداریم.

زنوزی در پاسخ به این سوال که اگر لیگ ادامه پیدا کند، آیا تیمش از حضور در مسابقات انصراف می‌دهد، گفت: ما چهار باشگاه لیگ برتری در حال تهیه یک نامه هستیم تا با فیفا مکاتبه کنیم و اسناد مصاحبه‌های انجام شده را ارسال کنیم تا رسیدگی شود. در انگلیس برای این که لیگ را شروع کنند، از هر ٢٠ تیم آمدند و امضا کردند و بعد تصمیم گرفتند اما در لیگ ما کاری به نظر باشگاه‌ها ندارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هزینه‌های باشگاه‌ها را باید ما پرداخت کنیم اما سود فوتبال به جیب شرکت‌های خاص می‌رود. نمی‌شود من خرج کنم و شرکت دیگری سود ببرد. متاسفانه فرزندان برخی مسئولان  هم در پشت صحنه این شرکت‌ها هستند. این افراد فشار می‌آورند که لیگ برگزار شود تا سود کنند. همه این موضوع را می‌دانند. آنها رسانه‌هایی را هم در اختیار دارند و فشار می‌آورند تا بازی‌ها برگزار بشود و سود کنند. ١۶ تیم هزینه کنند که آنها به سودشان برسند؟ متأسفانه یک سری رسانه‌ها دانسته و یا نادانسته به این جریان کمک می‌کنند. تیم های تهرانی هم در این موضوع ضرر می‌کنند. سر هواداران این تیم‌ها کلاه می‌رود. اگر تیم‌های تهرانی خصوصی شوند، کسی اجازه نمی‌دهد شخصی بیاید و سوءاستفاده کند.

زنوزی با اشاره به درآمد تبلیغات محیطی سازمان لیگ هم گفت: در اسپانسری سازمان لیگ چقدر پول به باشگاه‌ها رسید؟ چرا اعلام نمی‌کنند؟ مشکل ما با سازمان لیگ این است. در فدراسیون فوتبال هر زمانی منافع مدیران در خطر است، صحبت از غیردولتی بودن می‌کنند و پشت فیفا پنهان می‌شوند اما هر زمانی مشکل دیگری پیش می‌آید، می‌گویند دستور از جای دیگری آمده است. الان هم فدراسیون فوتبال بگوید چه کسی تکلیف کرده که بازی‌ها برگزار بشود؟ من هزینه کنم و بعد شما هر طوری دوست دارید مدیریت کنید؟ عدالت فوتبال در کشور ما جاری است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.