کروز در این نامه از وزارتخانه‌های مذکور خواسته درباره ادعاها مبنی بر نقض تحریم‌ها توسط توئیتر تحقیقات انجام دهند. 

این نامه در شرایطی ارسال شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا این روزها توئیتر را به دلیل اضافه کردن برچسبی برای راستی‌آزمایی دو پیام او مورد انتقاد قرار داده است. 

کروز در این نامه از «ویلیام بار»، وزیر دادگستری و «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته بررسی کنند که آیا توئیتر با اعطای دسترسی به مقام‌های بلندپایه ایران برای استفاده از این شبکه اجتماعی قوانین تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است یا خیر. 

او در این نامه نوشته است: «اینجانب معتقدم هدف نخست "قانون اختیارات اضطراری بین‌المللی" و قوانین تحریم‌ها باید تغییر رفتار افراد و رژیم‌های تحت تحریم باشد نه شرکت‌های آمریکایی.»

وی اضافه کرده است: «اما هنگامی که یک شرکت بعد از دریافت اخطار رسمی مبنی بر اینکه در حال حمایت غیرقانونی از افراد تحریم‌شده است آشکارا و عامدانه قانون را زیر پا می‌گذارد دولت فدرال باید اقدام انجام دهد.»

کروز و شمار دیگری از سناتورهای جمهوری‌خواه در ماه فوریه نامه‌ای به «جک دورسی» مدیرعامل توئیتر نوشته و از این شرکت خواستند حساب‌های کاربری مقام‌های ایران به این رسانه اجتماعی را مسدود کند. 

در این نامه نوشته شده است: «با وجود اینکه متمم اول [قانون اساسی آمریکا]، از حقوق آزادی بیان آمریکایی‌ها حمایت می‌کند – و توئیتر هم نباید سخنرانی سیاسی آمریکایی‌ها را سانسور کند – [اما ایرانی‌ها] از هیچ حفاظتی ذیل قانون حقوق ایالات متحده برخوردار نیستند».

این نامه سناتورهای جمهوری‌خواه، عطف به اقدام کاخ سفید در ماه ژوئن در اعمال تحریم‌هایی علیه سران عالی‌رتبه ایران از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نوشته شده است.

به نوشته آکسیوس، نگارندگان این نامه مدعی هستند شرکت‌های آمریکایی از ارائه هرگونه کالا یا خدمات به مسئولان ایرانی، شامل خدمات مبتی بر اینترنت، منع شده‌اند و بدین ترتیب باید ارائه خدمات توئیتر به آنها قطع شود.

توئیتر در پاسخ ماه آوریل اعلام کرد خدمات این شرکت از شمول تحریم‌ها معاف است و در شرایط همه‌گیری جهانی بیماری کووید-۱۹ مباحثات عمومی در این بستر حائز اهمیت اساسی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.