رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پست‌هایی در توئیتر به خانواده جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که اخیرا توسط پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا به قتل رسید این ضایعه را تسلیت گفت.

اردوغان در پست خود در توئیتر نوشت:  من معتقدم مسببان این اقدام غیرانسانی باید به مجازاتی که مستحقش هستند برسند. ما این مساله را رصد خواهیم کرد.

او ادامه داد: من با احترام از جورج فلوید یاد کرده و به خانواده و عزیرانش این ضایعه را تسلیت می‌گویم.

رئیس جمهور ترکیه با حمله به مساله نژادپرستی در آمریکا گفت: رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی که منجر به مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس زیر شکنجه شد نه فقط عمیقا مایه تاسف ما شد بلکه تبدیل به یکی از دردناکترین تجلی‌های نظم ناعادلانه‌ در جهان شده است که ما در مقابلش می ایستیم.

وی در ادامه توئیتهایش تاکید کرد: من به عنوان عضوی از تمدن اسلامی که به ما عشق به بشریت به خاطر خدا را آموخته، این ذهنیت غیرانسانی را محکوم می‌کنم. ترکیه همواره در برابر هر گونه حمله به بشریت صرف نظر از مکان، دلیل یا شکل ارتکاب آن می ایستد.

او اظهارکرد: ما به مبارزه برای حفظ حقوق همه بشریت بدون قایل شدن هر گونه تبعیض بر مبنای نژاد،‌رنگ پوست، مذهب، زبان یا اعتقاد همراستا با اصلی که پیامبر دین ما بیان کرده (هیچ سفیدپوستی بر سیاهپوست و هیچ سیاهپوستی بر سفیدپوست برتری ندارد) ادامه می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.